Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Den 17. August arrangeres det en konkurranse som heter Hilstadfjellet opp. Jeg har veldig lyst å være med, og bestemte meg for å teste meg selv for å se hvor lang tid jeg brukte. Jeg hadde ikke sjans til å løpe halvparten en gang. Det er et bratt fjell og stien går i skogen hele vegen, mye gjørme. Men jeg fikk en ganske god tid, og tror at jeg kan gjøre det helt greit.

Spørsmålet er, hvordan forbereder man seg til et sånt løp? Jeg jogger etter veien og går fjellturer, men burde jeg løpe mest i fjellet? Variere litt? Noen som har forslag til hvordan jeg legger det opp fremover?

Fortsetter under...

Min enkle tilnærming til motbakkeløp er å løpe mye i motbakke. Så kan man spe på med litt rolige turer og intervaller om man ønsker det. Løp i fjellet og øk lengden på motbakkene etterhvert som formen stiger.

Jeg begynte å gå, så løpe resten til toppen. For hver gang løp jeg litt tidligere en forrige gang, etter en stund hele fjellet fra bunnen. Så kan man begynne å presse tiden.

Men meld deg på, motbakkeløp er kjempe morro

Motbakkeløp, kjekt med litt begrepslæring :) Takk for hjelpen, utrolig kjekt med litt veiledning fra dere her inne.

Et spørsmål til. Med en gang jeg er i fysisk aktivitet, spesielt fjellturer og løping, så får jeg en sinnsyk hodepine. Det er å intenst, og ved et tidspunkt så kjennes det ut som hodet mitt sprenges. Jeg har alltid vann med, og prøver å drikke jevnt hele veien, og drikker og spiser før jeg drar. Men den kommer. Når jeg går dette fjellet så kommer den som regel sigende rett før toppen, men den kommer for fullt når jeg stopper og setter meg ned. Jeg har plagdes med dette så lenge jeg kan huske, husker en gymtime på videregående hvor jeg trodde jeg skulle dø. Plutselig går det over, den er der men ikke i nærheten så heftig som når den kommer.

Noen erfaringer?

Et spørsmål til. Med en gang jeg er i fysisk aktivitet, spesielt fjellturer og løping, så får jeg en sinnsyk hodepine. Det er å intenst, og ved et tidspunkt så kjennes det ut som hodet mitt sprenges. Jeg har alltid vann med, og prøver å drikke jevnt hele veien, og drikker og spiser før jeg drar. Men den kommer. Når jeg går dette fjellet så kommer den som regel sigende rett før toppen, men den kommer for fullt når jeg stopper og setter meg ned. Jeg har plagdes med dette så lenge jeg kan huske, husker en gymtime på videregående hvor jeg trodde jeg skulle dø. Plutselig går det over, den er der men ikke i nærheten så heftig som når den kommer.

Noen erfaringer?

Kan finnes mange årsaker til trenings-/aktivitetsrelatert hodepine.

Siden du har vært plaget med dette så lenge du kan huske håper jeg du allerede har fått utredet dette i samråd med lege?

Hvis svaret er nei bør det være det første du foretar deg :)

Har ikke vært til lege. Har aldri vært noe til problem, siden jeg ikke har trent noe serlig før nå. Har trodd at det var fordi jeg trente så skjelden. Nå har jeg bestilt meg en time, så får vi se hva legen sier :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...