Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet det finnes mye mas og PT-tråder, men jeg har noen spørsmål som jeg gjerne vil ha besvart som jeg ikke har funnet i de andre trådene. Vil sette ekstremt stor pris på gode, utfyllende svar. Tusen takk på forhånd om du leser og svarer :)

1) Hvor tok du utdanningen og kreves det noe form for kompetanse, eller er det kun påmelding og bestått eksamen som gjelder? Pros/cons?

2) Når du jobber som PT på et senter, hvordan får du kunder? Må man reklamere for seg selv, eller får kunden utnevnt en PT på det aktuelle senteret eller hvordan fungerer det der?

3) Hvordan er arbeidsdagen din? Bruker du tiden på kunder stort sett, og når du ikke har kunder, går du rundt på senteret og fungerer som en generell treningsveileder?

4) Er PT/kundeforholdet kun på jobb, eller jobber man litt privat óg? Legger opp løpet selv?

5) Så det var et kurs her i Trondheim for en stund siden (finnes det noe her nå forøvrig?), men er ikke nesten 50.000,- for noen helger litt dyrt? Hva betalte du, og betales det i ett og samme beløp eller hvordan fungerer det?

6) Selv om man er PT, er man jo langt ifra noen ekspert, så hvor henter dere kompetansen deres fra? Lyle McDonald, MartinB, forskning? Treningslitteratur å anbefale?

Jeg har innsett at etter jeg er ferdig med lærlingtiden vil jeg bli virkelig flink i et fag og føler PT kunne passet meg veldig godt. Som sagt, tusen takk på forhånd.

BluebearFastform Oddis StokkelandFastForm

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23009-til-dere-pter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er en PT? Det er ihvertfall ikke en beskyttet tittel, så jeg ser ingen grunn til å betale for et hvilket som helst random opplegg.