Gå til innhold

Anbefalte innlegg

De beste byggerne som gjør alt riktig iforhold til mat, hvile og i tillegg er på en haug med steroider bruker jo MINST 2-3 år på gå opp en vektklasse.

Men altså, hvis det hjelper på selvtilliten at man tror man har gått opp 10kg masse på et år fordi man har gått opp 10kg så er jo det bare flott. Men hvis man er litt seriøs og ønsker å ha et realistisk syn på egen fremgang, så vet de fleste bedre.

What’s My Genetic Muscular Potential? | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Det er viktig å ikke undervurdere nybegynnerpotensialet som er faktisk enormt iforhold til noen som har trent mer eller mindre effektivt i flere år.

De beste byggerne har mye mindre potensiale for å legge på seg muskelmasse enn en som begynner helt fra scratch.

For en som aldri har trent før, som trener, spiser og sover optimalt og har gode gener, skal det være fullt mulig å legge på seg mer enn 10 kg muskelmasse iløpet av et år.

Fortsetter under...

What’s My Genetic Muscular Potential? | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Det er viktig å ikke undervurdere nybegynnerpotensialet som er faktisk enormt iforhold til noen som har trent mer eller mindre effektivt i flere år.

De beste byggerne har mye mindre potensiale for å legge på seg muskelmasse enn en som begynner helt fra scratch.

For en som aldri har trent før, som trener, spiser og sover optimalt og har gode gener, skal det være fullt mulig å legge på seg mer enn 10 kg muskelmasse iløpet av et år.

Selvfølgelig. Det er også viktig å skjønne at statistikken som disse coachene lager er basert på atletene de har jobbet med og veiledet. De er de beste coachene i verden, og de jobber med det ypperste av genetisk elite.

Når det blir stilt et slikt spørsmål som stilles her, og det svares med tall basert på det ypperste av genfreaker i hele verden.. så blir det litt som å spørre om hvor lang tid jeg må beregne på å sykle rundt frankrike, og svare med tall tatt ut fra tour de france.

Hvor mange her inne kan helt ærlig si at de spiser og hviler 100% optimalt 365 dager i året? Og trener 100% optimalt progresjonsmessig året rundt? Jeg tviler på at det i det heletatt fins noen på dette forumet som gjør det.

Vi er nok enige i at det er veldig få som har klart å legge på seg mer enn 10 ren muskelmasse på et år.. Poenget mitt var bare at det er mulig gitt riktige forutsetninger :)

Jeg er selv opp 10-11 kg så langt i år og har ingen illusjoner om at endel av det er fett og vann ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...