Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet du ikke vil høre dette, men - det er helt umulig å velge hvor kroppen skal forbrenne fett fra så det eneste som fungerer er å gå ned i vekt og la kroppen forbrenne fett fra der den ønsker frem til du er fornøyd med de områdene du synes er kjipe. Rosiner bør du kutte, forresten, og du må fokusere på å få i deg nok protein. Hva spiser du egentlig i løpet av en dag? Det er maten som er det viktigste for å realisere et vekttap, men det ser ikke ut som om du fokuserer så veldig mye på det i det hele tatt bortsett fra å kutte ut litt verstinger.

Strekkmerkene vil forresten *antakelig vis* bli mindre etter hvert, men de er jo arr etter at huden har blitt strukket raskere enn den klarte å utvide seg.

Legg opp nøyaktig hva du spiser med makronæringsstoffer for hvert måltid sammen med litt mer info om deg selv, så kan vi kanskje hjelpe deg mer. Og...kutt ut tørket frukt. Det er en av de verste sukkerbombene du får i deg og om du absolutt må ha dem, så begrens til en liten eske rosiner umiddelbart etter trening.

Hei Pulverheksa! Selv om det er riktig som Tiwas skriver, at man ikke kan punktforbrenne fett, vil styrketrening kunne hjelpe deg å forme kroppen til en mer ideell fasong, og dermed mindre mage og håndtak :). Min erfaring er at så snart huden ikke lengre "står i strekk", begynner strekkmerkene å blekne og bli mindre fremtredene. Det at du får mindre mage og håndtak vil jo også i seg selv gjøre strekkmerkene mindre iøyefallende. Også skriver du at du ikke vil ta av deg skjorten, men jeg synes at strekkmerkene mine ser bedre ut når jeg er brun enn bleik.

Når det gjelder spørsmålet om merkene vil synke ned mot trusekanten, tror jeg ikke det er så sannsynlig og egentlig bør du etter min mening heller håpe at huden har beholdt tilstrekkelig elasitet til at den bare trekker seg sammen når du går ned i vekt. Her kan også styrketrening hjelpe, men jeg ville heller fokusert på tunge baseøvelser, enn øvelser spesielt for mage- og håndtakregionen.

Har du lest denne?

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Går du ned i vekt med det kostholdet du har nå? Hvis det er tilfellet og du har tilstrekkelig energi til å mestre hverdag og trening kan du annsynligvis fortsette å spise det du gjør. Pass på å få i deg proteiner fra (magre) meieriprodukter og kjøtt, samt masse grønnsaker :).

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...