Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå kommer treningsprogramme mitt(trener hjemme) Jeg er 13 år.

1. 15x3 normale armhevinger.

2. 15x3 brede armhevinger.

3. 20kg vektstang, 20x3 knebøy.

4. 20kg vektstang, 20x3 bruker leggen til å løfte.

5. Løfter vekt stenger på 6kg pr. hånd.

6. Og mage øvelser jeg ikke kan navn på(1.har hendene på siden av rumpen mens jeg ligger på bakken og løfter beina opp 20stk 2. ligger på ryggen med beina opp og skal ta hendene opp til beina 20stk. Planken i 30 sekund. Og dette gjør jeg 4 ganger uten stopp.

Det var alt. Høres dette bra ut eller helt på trynet? :dry:

Fortsetter under...

Er mange gode øvelser du har der. På knebøy vil jeg anbefale deg å kjøre litt færre repetisjoner og heller flere sett. Da er det lettere å fokusere på rett teknikk. På 20 reps er det fort gjort å begynne å slurve på slutten.

Du burde også trene en øvelse for ryggen. Chins/pullups er en meget god øvelse for dette.

• 2 uker senere...

For ryggen vil jeg anbefale rygghev og "fuglehund", begge kan du gjøre hjemme.

Rygghev: ligger med magen i gulvet og løfter overkroppen og beina litt fra bakken, kan vri på deg, holde medisinball, endre fart osv.

Fuglehund: du står på knærne og armene, og strekker bein og armer diagonalt. Her går det an å bruke små vekter for å få det tyngre. Husk å se ned, ha ryggen rett.

Evt kan du ta en blanding av disse to.

Sideplanke er en veldig fin øvelse. Bruk den gjerne dynamisk. Tar en liten stund å venne seg til den (gjøre den riktig, og kjenne den på rett plass..), men den er super når du blir vant med den ;)

Du kan også bruke vektstanga til: 1. markløft. 2. "Roing". :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...