Gå til innhold

Ribbeinsbrudd eller noe annet?


wombat

Anbefalte innlegg

Begynte å verke i ribbeinet den 24. juni og det ble verre og verre etterhvert... Her om dagen så falt jeg når vi var på fjellet (I go girl (y)), og etter det har det blitt èn millioooon ganger verre. Det kan se ut som ribbeinet er brukket (altså man ser det gjennom huden nå). Jeg kan ikke bøye meg, ikke hoste, ikke nyse, ikke le, ikke vri meg, ikke lene meg til siden, får ikke rettet opp ryggen etc. Det gjør like vondt på baksiden av ribbeinet som foran. Legen påsto det var ribbeinsbrudd, men han gadd ikke ta røntgen siden det likevel ikke er noe å gjøre med det isåfall... Det jeg lurer på nå er;

Er det ribbeinsbrudd eller kan det være noe annet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som ribbeinsbrudd, ja. Er det et brudd, bør du kjenne det om du trykker på samme ribbeinet litt unna selve bruddet. Etterhvert vil du også kanskje kunne kjenne en liten kul på selve bruddet. En annen måte å sjekke om det er brudd er å få noen til å klemme sammen brystkassen din fra begge sider samtidig (både med en hånd fremme og bak, og en hånd på hver side). Da bør du i hvert fall kjenne det godt om det er brudd.

Hilsen hun som har knekt ribbein to ganger bare ved å hoste litt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ribbeinsbrudd, ja. Er det et brudd, bør du kjenne det om du trykker på samme ribbeinet litt unna selve bruddet. Etterhvert vil du også kanskje kunne kjenne en liten kul på selve bruddet. En annen måte å sjekke om det er brudd er å få noen til å klemme sammen brystkassen din fra begge sider samtidig (både med en hånd fremme og bak, og en hånd på hver side). Da bør du i hvert fall kjenne det godt om det er brudd.

Hilsen hun som har knekt ribbein to ganger bare ved å hoste litt for mye.

Det gjør forjævlig vondt å ta på det, og det er en ganske stor kul der som har vært der siden det skjedde ca.

Har sinnsykt vondt i brystkassen også faktisk. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...