Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter at jeg tilslutt turde å trø på vekten slo det meg hardt og brutalt i trynet jeg at jeg nå har 30kg som må av (kommet på de siste fem årene). Jeg har ikke dårlig tid, men jeg håpet på å ligge på 0,5kg av i uken. Jeg er nå 175cm og 93kg.

Etter å ha flyttet tilbake til Norge har hele hverdagen min blitt snudd på hode, jeg vet en del av det jeg la på meg var muskler det siste halve året med styrketrening og svømmetrening. Men mesteparten er nok dessverre fett.

Kortholdet mitt består hovedsakelig av korn, rent kjøtt (ikke kylling), frukt og grønnsaker. Jeg har en rekke matallergier, så melk og lignende er dessverre helt uaktuelt. Jeg har blitt fortalt at jeg ikke skal overstige 1700kcal for dagen, men jeg syntes kanskje det hørtes litt mye ut?

Planen jeg tenkte fremover var utholdenhet. Så kan jeg heller jobbe med musklene når jeg kommer der jeg vil være med fettprosent og lignende? Eller er jeg helt ute da?

Foreløpig har jeg ikke tilgang til treningsstudio eller basseng, så det blir mest utendørstrening. Det jeg vet jeg kommer til å gjøre er å sykle så ofte som mulig, forsette å jogge i terrenget, spille tennis, gå i fjellet, ro (både på maskin og på sjøen), være i stallen og når jeg blir i litt bedre form, dykke.

Så lenge jeg har en plan har jeg ingen problem med å komme meg ut, så jeg tenkte rundt fem økter i løpet av uken+aktivitet?

Jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal sette det hele sammen slik at jeg får noe ut av det? Har noen, noen konstruktive råd? For nå er alt bare suppe i toppen på meg og om det forsetter slik kommer jeg meg aldri noen vei. :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22618-p%C3%A5-grensen-til-%C3%A5-gi-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er å prøve deg frem,ikke for hardt i starten kanskje,hva med å starte med kosten først,den er viktigst:) Begynn å velg en og en sunnere matvare istedetforde usunne :)

Trening er greit å begynne litt roligere med..hva med å gå litt turer og holde hverdagsaktiviteten høy og ha 2-3 styrkeøkter i uka i en tid fremover,hvis du e nybegynner kommer resultenene fort:) Så kan du etter hvert legge inn flere dager evt splitte treninga å ha flere dager med trening senere:)

Om du ikke har tilgag til et gym så kjøp deg et treningsstrikk og en bok som følger med evt? kjempe greit å starte med:) Etter hvert kan du kanskje oppgradere til manualer med vektskiver :)

Din BMR (+/- litt av hengig av alder, jeg la inn 28 år) ligger rett i overkant av 1700 kcal pr dag. Hvis du har 5 økter i uka så ligger du på ca 2600 kcal for å opprettholde vekta din. Så hvis snittuka din har 4 treningsøkter og du vil gå ned i vekt så er et greit kcal inntak sånn ca midt imellom de to. Skal du ned i vekt så er kosthold minst like viktig som treninga din. At noen anbefaler deg til å ligge på under 1700 kcal pr dag så vil du møte veggen ganske snart og ikke minst sette kroppen din i en form for sparemodus som gjør at forbrenningen din blir veldig lav.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...