Gå til innhold

Mer målrettet ned i vekt. Tips til eventuelle forandringer i kosthold og program

Anbefalte innlegg

Hei!

Skulle gjerne hatt noen tips til evt. Forbedring i treningsprogram og kosthold, da målet er å bli tynnere, bli kvitt kulemagen.

Har ligget rett over overvekt skalaen nesten hele mitt liv, har trent noen perioder før, men klarte aldri å starte seriøst. Men etter sommeren i fjor bestemte jeg meg for å begynne å trene og spise sunnere. Da treningssenteret der jeg studerer nesten konstant er stappet har jeg ikke hatt noe spesifikt program, men bare tatt de muskelgruppene som passet og cardio på siden. Da jeg kom hjem i juni hadde jeg gått ned 15 kilo, så noe har tydeligvis funket. Trives godt med den nye livstilen og vil bare fortsette å ha fokus på å bli kvitt magen, men litt "profesjonelt" og målrettet. Har lest en del her og der og fått en del tips fra venner. For noen uker siden bestemte jeg meg for å prøve "deffing" som ble anbefalt av en venn av meg. (1.83 høy og veier nå 77 kg). Så det jeg gjør nå er følgende:

Kosthold:

1500-1700 kalorier hver dag (200g proteiner i det)

Multivitaminer og omega 3

Drikk mye vann

Kutt ut dårlige carbs

Da jeg er 21 år liker jeg å feste, som regel 1 dag i uken, kanskje litt oftere nå i sommer, så har byttet til lettbrus/lettøl, og hvis jeg virkelig må skeier ut litt i matveien samme dag som jeg drar ut.

Bruker et fullkroppsprogram og trener rundt 4-5 dager i uken:

Uke 1-4:

Benpress 3x6-10

Benkpress med manualer 3x6-10

Barbell bent over row 3x6-10

Arnoldpress 2x8-12

Biceps curl 2x8-12

Pushdown 2x8-12

Planken 2xmaks tid

Interval jogging 20 sec sprint, 20 sec hvile 10 min

Uke 5-8:

Benpress 3x4-8

Benkpress3x4-8

Barbell bent over row 3x4-8

Arnoldpress 3x4-8

Nedtrekk foran 2x6-10

Biceps curl 2x6-10

Pushdown 2x6-10

Planken 3x maks tid

Interval jogging 20 sec sprint, 20 sec hvile 10 min

Takk på forhånd! :)

Fortsetter under...

Bytt program til dette:

*Knebøy

*Benkpress

*Chins

*Markløft