Gå til innhold

Proteinkvalme!


Spyro

Anbefalte innlegg

Vanligvis til middag har jeg endel grønnsaker + ris, poteter eller bønner til kjøttet/fisken. Men av og til, slik som i går, hadde jeg kun to kyllingfileer og to tomater til middag. Og blei skikkelig kvalm. Kvalm i dag og, og det velter seg når jeg tenker på kylling. Forskningen min gjennom noen år viser at når jeg ikke spiser ris/potet/pasta/bønner til kjøttet, ender det med en ekkel kvalme.

Er dette bare meg eller er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du spiser 400gram fetaost med kun et salatblad så tror eg du ikkje føler deg helt på topp heller(y)

Hehe, jo sant det, men det er vel mer vanlig å spise større mengder kylling, enn store mengder fetaost (som dessuten har fettprosent på ca. 22) :)

Alle hadde vel blitt kvalme av 250 g ost, men 250 g kylling burde jo være noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo sant det, men det er vel mer vanlig å spise større mengder kylling, enn store mengder fetaost (som dessuten har fettprosent på ca. 22) :)

Alle hadde vel blitt kvalme av 250 g ost, men 250 g kylling burde jo være noe annet.

Kom ikkje på noe annet å sammenligne med i farten:joyful: Klarer heller ikkje å trykke ned rein kyllingfilet uten å bli ganske ekkel i etterkant. Grillet kylling derimot fungerer mye bedre ( med skinn og fett ) :huh: Kansje me treng litt ekstra innvendig smørning:hungry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort proteininntak fører til vonde proteinfiser. Sikkert det som gjør deg kvalm. :sick:

Måtte selvfølgelig google 'protein fart' etter å sett denne posten, visste ikke at det var et så utstrakt og stort problem (see what I did there? høhø).

Du kjenner din kropp best, om du unngår kvalme med å spise litt potet/ris til så fortsett med det :) kun to kyllingfileer og to tomater hørtes uansett litt kjipt ut... håper du i det minste hadde saus til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...