Gå til innhold

Smerter i halebenet.


Chiara

Anbefalte innlegg

Noen som har noe erfaring med dette?

Det er VONDT. Klarer ikke sitte "rett" pga dette.

Kjennes ikke ut som om det er musklene. Jeg har ikke hatt noe fall(siden vinteren). Kan jo nevne at jeg har gått på smertestillende og at jeg har kjent disse smertene siden jeg sluttet med disse..

Er dette bare slitsomt eller bør jeg se en lege?

Jeg vil ikke sitte på no´smultring... :sorry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt problemer med halebeinet mitt! Jeg falt på snowboard da jeg var 14 år, og hadde veldig vondt en ukes tid etter det, men så gikk det bort. Har hatt litt vondt i ny og ne, men nå i høst kom det tilbake etter en pilatestime der jeg "lå" på halebeinet under mageøvelsene. Da kunne jeg ikke sitte, bøye meg og nesten ikke gå. Jeg gikk til en osteopat i Tønsberg, hun var utdannet fysioterapeut og kiropraktor. Hun sa at halebeinet mitt var skeivt, og skulle ta et par behandlinger for å rette det opp. Hun presset på det, holdt på i en 20 min. Dagen etter var det verre enn noensinne, så noe hadde skjedd. To dager etter var smerten helt borte. Dro tilbake for neste behandling 2 uker etter og gjorde det samme, og da mens hun holdt på kjente jeg at ting rørte på seg rundt halebeinet (altså beinet flyttet på seg). Det var ikke like vondt etter det. Jeg hadde i alt 3 behandlinger, og har ikke hatt vondt etter det.

Jeg er ofte skeptisk til behandlingsmetoder jeg ikke har hørt om (osteopat), men dette var kun fysisk behandling. Anbefales på det sterkeste, da jeg vet hvor plagsomt vondt halebein er;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe erfaring med dette?

Det er VONDT. Klarer ikke sitte "rett" pga dette.

Kjennes ikke ut som om det er musklene. Jeg har ikke hatt noe fall(siden vinteren). Kan jo nevne at jeg har gått på smertestillende og at jeg har kjent disse smertene siden jeg sluttet med disse..

Er dette bare slitsomt eller bør jeg se en lege?

Jeg vil ikke sitte på no´smultring... :sorry:

Du bør komme deg til ein behandler (leger har ikkje peiling m dette etter mi erfaring). Eg har gått til kiropraktor frå og til i ca 2år pga isijas smerter og smerter i halebein som sansynlegvis er forbundet med mitt skjeve halebein. Knekte det sansynlegvis i 10års alderen i eit fall og fikk store problemer m det 14år etterpå. Smertene gjekk fort over, men det kom kraftig tilbake.

Du bør få det retta opp for å unngå kraftige smerter seinare. Det skulle ha vore gjort med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...