Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal man klare å få i seg anbefalt dose av fiber som er 25-35 gram per dag? Legger jeg inn en ekstra innsats i dag så kan jeg få i meg 23 gram. Da spiser jeg 100 g fullkornspasta som inneholder mye fiber, men jeg kan jo ikke spise det hver dag heller.

Andre dager har jeg ligget på ca 10 gram.

Skrevet
Hvordan skal man klare å få i seg anbefalt dose av fiber som er 25-35 gram per dag? Legger jeg inn en ekstra innsats i dag så kan jeg få i meg 23 gram. Da spiser jeg 100 g fullkornspasta som inneholder mye fiber, men jeg kan jo ikke spise det hver dag heller.

Andre dager har jeg ligget på ca 10 gram.

Bær og grønnsaker :)

Skrevet

Bær er jo veldig godt, men dyrt! I tillegg så inneholder det ikke så mye fiber, syns jeg. Man må jo spise hinsides mye, og da blir det samtidig vanskeligere å få i seg nok kalorier per dag siden det er så kalorifattig.

Fant nettopp ut at en plate 70% sjokolade inneholder 11 gram fiber, mot bringebær som bare inneholder ca 4 gram. Jeg kan spise 100 g sjokolade i stedet for en hel brokkolibusk, og da får jeg samtidig i meg mer fiber :p

Ser nesten ut som at jeg må spise sjokolade hver dag, eller kjøpe fibertilskudd... eller begge deler :S

Skrevet
Bær er jo veldig godt, men dyrt! I tillegg så inneholder det ikke så mye fiber, syns jeg. Man må jo spise hinsides mye, og da blir det samtidig vanskeligere å få i seg nok kalorier per dag siden det er så kalorifattig.

Fant nettopp ut at en plate 70% sjokolade inneholder 11 gram fiber, mot bringebær som bare inneholder ca 4 gram. Jeg kan spise 100 g sjokolade i stedet for en hel brokkolibusk, og da får jeg samtidig i meg mer fiber :p

Ser nesten ut som at jeg må spise sjokolade hver dag, eller kjøpe fibertilskudd... eller begge deler :S

Bær er ikke dyrt, kjøp frosne bær. Spis 400 g bringebær om dagen ( 16 g fiber ) , pluss masse forskjellig grønnsaker. Spesielt grønne. Sjokolade er et alternativ, men du mister jo en del andre mikronæringsstoffer og vitaminer dersom du skal spise sjokolade fremfor grønnsaker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...