Gå til innhold

Klikking i kne under squat to stand


Ninfur

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er litt usikker på om denne tråden skulle postes i "Skader og mobilitet" eller "Øvelsesteknikk", men siden det er en mobilitetsøvelse, postet jeg den her.

Hver gang jeg prøver meg på squat to stand, klikker det i høyrekneet mitt. Det venstre klikker mesteparten av tiden, men ikke alltid. Derfor har jeg aldri tatt denne øvelsen, men nå er jeg lei av å miste fordelene denne øvelsen gir.

Jeg har tighte hamstrings, hofteleddsbøyere og lite mobil "t-spine". Kan det være grunnen til at det klikker så ille eller kan det ha noe med utførelsen? Og bør jeg la være å ta squat to stand eller kan jeg kjøre på selv om det klikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også knær som "klikker" under knebøy og noe under squat to stand, og har også stramme hofteleddsbøyere. For min del hjelper det godt å stå ekstra bredt med beina, type omtrent bredere enn skuldrene mine. I tillegg gjør jeg alltid andre mobilitetsøvelser for hoften før jeg går i gang med squat to stand. Om du, som meg, har gått med stram muskulatur over lengre tid vil også behandlinger hos naprapat/idrettsmassør/kiropraktor være en fordel. Det er vondt som bare det, men du verden så godt det funker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt ubehagelig når det klikker, men ikke vondt. Kan sammenligne følelsen med sener som glepper.

Jeg kjører mange mobilitetsøvelser daglig i tillegg til før trening, men jeg må tydeligvis holde på litt lenger. Har lyst til å slippe å gå til en spesialist, hvis det er noe jeg kan fikse selv. :p

Føler du at klikkingen din blir bedre etter hvert som du tøyer? Og hva sa naprapaten/idrettsmassøren/kiropraktoren din som å holde på selv om det klikker, Therese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, bare ubehag og ingen smerte heldigvis :)

Tja bedre og bedre.... Jeg vet ikke helt. Hadde en del runder hos kiropraktor i tiden før jul og da bedret det seg mye. Har holdt det i sjakk selv med tøying og massasjeball siden da, men kjenner at nå er det på tide med nye runder, denne gang hos en naprapat. Jeg tenker at siden jeg mest trolig har gått med stramme hofteleddsbøyere i 10 år (minst!), så vil det nok gå en god stund med behandlinger, egenmassasje og mobilitetstrening før de blir skikkelig bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...