Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utrolig kjip vinkel. Knærne faller innover og du ser ustabil ut. Dybden ser bra ut.

Ser også ut som du overpronerer en smule.

Prøv å film fra siden. Da blir det litt lettere å se helheten i løftet.

Ustabilheten kommer fra gulvet/skoene, er en type "forhøyd" gummimatte, som kan virke ustabil å stå på, jeg merker det ikke i løftet . Knærne er jeg klar over, pleier å ha en bredere bein-stilling en dette, da går det som regel fint.

1) Du filmer ett sett du vil ha tilbakemelding på med strikk rundt knærne. Det er litt dumt da man ikke ser hvordan teknikken egentlig vil være. (ellers pluss poeng for at du prøver å gjøre noe med ett av problemene dine)

2) Det ser ikke ut som at du noen gang har trykket på utsiden av foten. Ha trykk på utsiden og få knærne ut (strikken kan du bruke på oppvarming og lette vekter, la den hvile på arbeidssett). Knær ut og trykket på utsiden av foten får med ræva, og ræva vil vi ha med.

3) Du faller frempå. Dette kan være både på grunn av at knærne faller inn og/eller at det er første gang du bøyer med hæl. Da er det fort gjort å havne frempå. Prøv å sette deg mere på hælene.

4) Unracking av stanga skal ikke skje med at du calf raiser stanga ut. Løft stanga som om du gjør en mini knebøy.

Film gjerne fra en annen vinkel neste gang.

Annonse

Som sagt, knærene. Prøvd med støtte for knærene? Eventuellt kjør inn mer volum og støtteøvelser for knærene for å få de mer stabile(y)

Støtte for knærne? Mer volum og støtteøvelser for knær?

Det er ikke selve knærne som er problemet og heller ikke musklene rundt kneet så dette vil ikke hjelpe noen verdenes ting.

Jeg kjører knebøy uten sko på beina, syns jeg har bedre kontakt med underlaget da og det blir mindre vinglig.

Mener du da joggesko eller mener du ordentlige løftesko som lunnr har i videoen? Det er enormt med forskjell på de skoene og du vil nok være en av veldig få som føler deg mer stabil uten løftesko enn med.

Mener du da joggesko eller mener du ordentlige løftesko som lunnr har i videoen? Det er enormt med forskjell på de skoene og du vil nok være en av veldig få som føler deg mer stabil uten løftesko enn med.

Blinde meg så ikke det sto vektløftersko. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...