Gå til innhold

Volum for armene!


Emil Yde Aasen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bli sterkere i smalbenk, dips med vekter og chinups med supinert grep (underhåndsgrep). Suppler med øvelser som franskpress, pushdown, extensions og ulike varianter av curls med fokus på KONTAKT med muskelen. Drit derfor litt i vekt i støtteøvelsene, det vil du tjene på i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tor Ivar nevner så er kontakt med muskelen viktig.

Jeg kjører Baseøvelser og støtteøvelser ferdig, og hopper rett over på isolasjon før jeg gir meg /begynner på neste gruppe.

Til tider supersetter jeg isolasjonsøvelser på armer. F.eks Biceps-Curl og Smalbenk - fremdeles fokus på kontakt.

F.eks

Markløft

Sittende Roing

Biceps Krøll

Biceps Krøll Ez- Stang

Benkpress/skråbenk

Flies

Smalbenk

Ovrehad Triceps Extension

Eller

Rygg

Rygg

Biceps

Bryst

Bryst

Triceps

Supersetter du kan du gjøre det slik

Rygg/ Bryst

Rygg / Brystt

Biceps/Triceps

Eller

Rygg

Rygg

Bryst

Bryst

Biceps/Triceps

Ellers gjelder rettingslinjene for volumøkning generelt på kroppen det samme på armene, Supersett, Failure ,Cheat Reps, Variasjon, Rest tid osv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Så kombinere smalbenken og dipsene med den vanlige benktreningen, og chinups og curls kan kombineres med mark?

Hvilke extensions er det du tenker på?

Type extension er av mindre betydning, så lenge du kontraherer tricepsen skikkelig når armen er rett, og gjerne holder 1-2 sekunder i denne posisjonen. Kjør strikt og bruk tid i den eksentriske fasen. Jeg liker godt extension bak hodet med hantel, franskpress i skråbenk med nøytralt grep, og franskpress med hantler.

På curls (hantelcurl, stangcurl, preacher curl, spider curl) er det viktig at du stramme bicepsen under hele utførelsen. På toppen av hver rep klemmer du ordentlig som om du skal knuse en mandarin mellom over og underarm. Hold hardt rundt stanga/hantlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...