Gå til innhold

Pullups/chinups: Langsomme negativer, problemer med å få til


pirken

Anbefalte innlegg

Er uten tilgang til treningssenter hele sommeren, så tenkte å benytte meg av anledningen til å øve meg på chinups/pullups hjemme. Siden jeg ikke klarer en eneste en tenkte jeg å prøve meg på disse negativene som beskrives i en artikkel her på FB. Har ikke gjort dette tidligere, da stativet på senteret er for høyt til at jeg greier det.

Så prøve jeg i går da, her hjemme (sånn stang man kan plassere i døra). Fy søren så vondt det var i magen! Jeg har ikke nubbesjans til å holde meg oppe pga smertene i magen (ganske høyt oppe, i nærheten av mellomgulvet kanskje?). Har ikke trent på en måned (ikke magen heller), men før det trente jeg kjernemuskulatur og mage ofte (ved siden av 5x5). Er magen for svak? Vil det gå over? Noen teknikk jeg kan bruke for å holde ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaff deg strikk så du kan kjøre vanlige chins og så prøver du deg på en negativ til slutt.

Elastiske bånd - Strikk - Treningsutstyr

Magen er ganske viktig i chins så du kan godt legge inn litt planketrening for å bygge en sterkere coremuskulatur. Roleouts er også veldig effektive.

Ellers er det bare å prøve å øke hvor lenge du klarer å holde deg oppe, i starten vil du nok ikke klare å holde helt igjen i toppen, men hold igjen på vei ned og bruk så lang tid du klarer på å senke deg. Start forsiktig med antall sett, negativ trening er veldig tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppløftende svar. :) Skulle prøve meg på nytt i sted, og oppdaget til min store skuffelse at baren er ødelagt, så mulig det ikke blir mer øvelse på dette likevel. :( Den er helt ny, men kjæresten greide å miste den i gulvet (han slo igjen døra mens den var montert) og da har den slått seg skjev. Typisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppløftende svar. :) Skulle prøve meg på nytt i sted, og oppdaget til min store skuffelse at baren er ødelagt, så mulig det ikke blir mer øvelse på dette likevel. :( Den er helt ny, men kjæresten greide å miste den i gulvet (han slo igjen døra mens den var montert) og da har den slått seg skjev. Typisk!

Enda en ting å skrive på listen over "Fordeler med å være singel" :lol:

Men han kjøper vel en ny en til deg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en ting å skrive på listen over "Fordeler med å være singel" :lol:

Men han kjøper vel en ny en til deg? ;)

Blir ingen ny nei, det var han som betalte denne også så sånn sett skylder han meg ingenting.

Men jeg har noen slynger montert i taket, går det an å gjøre en tilsvarende øvelse i slyngene? Kan faktisk henge dette stativet i slyngene også oppdaget vi i dag, så kanskje det funker greit? Litt mer kluss og hundre ganger mer skummelt enn med stang i døra, men... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ingen ny nei, det var han som betalte denne også så sånn sett skylder han meg ingenting.

Men jeg har noen slynger montert i taket, går det an å gjøre en tilsvarende øvelse i slyngene? Kan faktisk henge dette stativet i slyngene også oppdaget vi i dag, så kanskje det funker greit? Litt mer kluss og hundre ganger mer skummelt enn med stang i døra, men... :D

Leste ett eller annet sted at det beste skulle være å ta pull ups i ringer, så da er muligens slynge ett godt alernativ?? Høres ikke ut som den letteste varianten, men verdt ett forsøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...