Gå til innhold

For lite kcal over lang tid, hjelp?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for svar! :love:

Bare hyggelig - håper det funker. Det tar litt tid, er ingen vidunderkur i så måte, men det blir bra til slutt. Og du har jo allerede gjort en kjempejobb, så nå må du komme deg bort fra å være "hun som skal ned i vekt" til å bli "hun som former kroppen sin sterk og sunn på den riktige måten" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig - håper det funker. Det tar litt tid, er ingen vidunderkur i så måte, men det blir bra til slutt. Og du har jo allerede gjort en kjempejobb, så nå må du komme deg bort fra å være "hun som skal ned i vekt" til å bli "hun som former kroppen sin sterk og sunn på den riktige måten" :)

Jo takk for det :D Må innrømme at jeg er litt urolig for den evt. stigende vekten, men men, dette skal gå fint:p Tenker at i fremtiden begynner jeg heller med målebånd isteden for å se på badevekten (er det en ide?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det foresten noen som vet om 1 uke i syden kan gjøre store skader? Tenker at + 1-2 kilo ikke gjør så mye, men kan det komme som et "sjokk" for kroppen på noen måte? Går nå på høyprotein-diett og spiser lite karbohydrater, men i syden vil det nok bli vanskelig å få i seg lite karbohydrater vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette vil forbli i musklene? Vil ikke det være negativt? :confused: (huff, hadde visst mye mindre peiling på dette her enn jeg ante..)

Glykogen fungerer som energi for musklene, du vil dermed også yte bedre på trening.

Er det foresten noen som vet om 1 uke i syden kan gjøre store skader? Tenker at + 1-2 kilo ikke gjør så mye, men kan det komme som et "sjokk" for kroppen på noen måte? Går nå på høyprotein-diett og spiser lite karbohydrater, men i syden vil det nok bli vanskelig å få i seg lite karbohydrater vil jeg tro.

Slapp av og nyt ferien, spiser du fornuftig går det veldig bra skal du se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo takk for det :D Må innrømme at jeg er litt urolig for den evt. stigende vekten, men men, dette skal gå fint:p Tenker at i fremtiden begynner jeg heller med målebånd isteden for å se på badevekten (er det en ide?)

Det er en veldig god ide med målebånd i stedet for vekten. Den kan du egentlig bare hive ut av vinduet, du trenger den ikke lenger. Saken er at, og jeg har hatt veldig vanskelig for å akseptere dette selv, tallene på vekten sier fint lite om hvem du er. Tingene vil normalisere seg når du har nådd ditt ca vedlikeholdsnivå og holdt deg der en stund. Tar du kaloriøkningen rolig vil du også se at det er fint lite du egentlig legger på deg. Du vil bli kvitt det siste lille fettlaget her og der - husk at det er ikke alt fett man skal bli kvitt - og så lenge du ligger i et LITE kaloriunderskudd vil du jo miste fettet samtidig som du har større sjans for å beholde musklene, bare du er tålmodig nok! Musklene vil du jo ha, for de gjør deg fin og fit :-) kunne mast i evigheter, sannheten er at det er mye lettere å fortelle andre hva som funker enn å gjennomføre selv. Men jeg gjennomfører nå, og det gjør meg egentlig stolt. Det er jeg som har kontroll, ikke tallene på vekten :-) det er en deilig følelse. Kjør på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig god ide med målebånd i stedet for vekten. Den kan du egentlig bare hive ut av vinduet, du trenger den ikke lenger. Saken er at, og jeg har hatt veldig vanskelig for å akseptere dette selv, tallene på vekten sier fint lite om hvem du er. Tingene vil normalisere seg når du har nådd ditt ca vedlikeholdsnivå og holdt deg der en stund. Tar du kaloriøkningen rolig vil du også se at det er fint lite du egentlig legger på deg. Du vil bli kvitt det siste lille fettlaget her og der - husk at det er ikke alt fett man skal bli kvitt - og så lenge du ligger i et LITE kaloriunderskudd vil du jo miste fettet samtidig som du har større sjans for å beholde musklene, bare du er tålmodig nok! Musklene vil du jo ha, for de gjør deg fin og fit :) kunne mast i evigheter, sannheten er at det er mye lettere å fortelle andre hva som funker enn å gjennomføre selv. Men jeg gjennomfører nå, og det gjør meg egentlig stolt. Det er jeg som har kontroll, ikke tallene på vekten :) det er en deilig følelse. Kjør på :)

Takk igjen for svar! :) Da får jeg bare kjøre på og drite i vekten en stund :D Litt skummelt er det, men har troen på at den kan gå veldig fint :) Må si du har vært flink du da, som klarte å løsrive deg fra tallene på vekten og har funnet kontrollen! Det er virkelig noe å være stolt av ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke gjøre store skader, heller motsatt. Du har spist lite karbohydrater over lengre tid, så det er faktisk positivt at du ''fyller på''. Husk at karbohydrater og salt binder væske, så hvis du føler deg litt dvask så er det neppe fett. Mange opplever å binde væske (ødem) i varme og ved flyturer. Dette kan i enkelte tilfeller utgjøre flere kilo på vekta, som på magisk vis oppstår og forsvinner igjen. For å legge på deg 1 kg fett må du ligge i +/- 7000 kalorier i overskudd. Og om du legger på deg litt, so what? Kroppen din er en smart maskin, ting vil stabilisere seg etter tid. Å svinge 2-3 kg opp og ned i vekt er helt normalt, spesielt for oss jenter. Det jevner seg ut. Mindre veiing, mindre måling, mindre telling. Du bør være stolt av det du har oppnådd!:)

Tusen takk for svar! :D Skal ta meg en ferie med god samvittighet nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...