Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter trening får jeg ofte innfall om å påføre meg selv ulidelige smerter, da ved bruk av skumrulle eller tennisball. Av og til bruker jeg hendene også, men stort sett tennisball eller lacrosseball, alt ettersom hvor stiv jeg føler meg. Med tanke på at man har litt mikrotraumer her og der i muskelfibrene, kan dette forsinke restutisjonen eller gjøre ytterligere "skade"? Snakker da om ganske raskt etter trening, slik at musklene ikke har hatt tid til å restituere seg. Det er som sagt ulidelige smerter, men det er ganske digg etterpå. Det gir jo god blodgjennomstrømning, skulle man tro, men likevel legger det jo et betydelig press på allerede slitte områder. Så, kan jeg fint gjøre det etter trening, eller bør jeg vente et par timer med rullinga på gulvet?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22069-massasje-etter-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hørt noe negativt om massasje umiddelbart etter trening i alle fall.

Jeg tok profesjonell massasje umiddelbart etter en halvmaraton, og det var helt fantastisk. Leggene ble mye mer fleksible og behagelige.

Jeg har imidlertid hørt at man skal være noe varsom med kraftig tøying etter svært anstrengende trening, da man faktisk kan tøye på seg en strekk i og med at musklaturen allerede er såpass skadet.

Jeg må få meg kjæreste som setter pris på gjensidige massasjesesjoner og styrketrening. Har ikke du en slik person i livet ditt, Indiska? Tamadeus????

Tamadeus bare tar tak med monsterhendene sine og kaller meg pingle når jeg nesten dør på meg av smerte. Slikt gjør ikke tennisballen <3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...