Gå til innhold

Hjelp til treningsprogram og øvelser


gladtrening

Anbefalte innlegg

Heiihei!

Jeg er snart 18 år, 161 cm høy, og veier rundt 53-55 kg. Jeg er ikke tjukk, men jeg har litt "overflødig" som jeg vil stramme skikkelig opp. Jeg har bestemt meg for at vekten ikke skal ha så mye å si for meg, ettersom muskler veier mer enn fett.

Jeg trenger enkelt og greit hjelp med treningsprogram, og ikke minst øvelser. Jeg har hatt noen få PT-timer, så jeg har fått litt peinling på styrkeøvelser, men et program jeg kan følge hadde vært fantastisk. Jeg vil "tørre" å være mer på styrkerommet!

Jeg er glad i spinnigtimer og løping, samt styrketrening. Et helkroppsprogram, samt fordeling av styrke og cardio hadde vel vært det idéelle? Jeg kan gjerne ta styrke og cardio i samme slengen også. Treningstiden varierer, alt fra 45 min til 90 min. Jeg er tilfreds med å trene 5-6 ganger i uken

MÅL: stram, slank kropp. Alexandra Bring er et flott eksempel! (vet at man ikke kan bli lik en annen person, men tenker muskelmasse og fettprosent sammenligning?

Ned i fettprosent og mer markert. De store muskelgruppene i fokus ettersom jeg trenger en oppstramming overalt...

Jeg prøver å spise et viss kcalnivå, men det går ofte veldig dårlig. Hvor mange kcal ca bør jeg ligge på?

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med *drumroll*

Starting strength!

Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen

Du kan trene 3 ganger styrke i uka og etterhvert kan du legge på 1 dag cardio. Går dette fint kan du ta 2 dager i uken.

Du kan forsøke å spise normalt i begynnelsen (har ikke peiling på kcalnivå. Bare spis, løft og sov, ikke tenk på tall). Det er mulig at styrkeprogrammet + cardio vil gjøre at du mister en del fett og legger på deg noe muskler om et par måneder tids. Hvis dette ikke fungerer, så må du bestemme deg om du vil gå ned i vekt og fettmasse eller gå opp i vekt og bygge muskler.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...