Gå til innhold

Vondt i armen/albuen og bakside legg/lår


sg8

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått to stk plagsomme vondter som hemmer meg i både styrketrening, kondisjonstrening og fotballen.

Arm: hatt plagene i ca 1 måned. Startet med at jeg tog en chinup og kjente noe som skurret i høyre albue. Var ikke ekstremt vondt, men jeg kjente at noe ikke var som det skulle. Men fortsette likevel å trene da jeg ikke trodde det var særlig alvorlig. I ettertid har jeg kjent det både i nedre del av biceps/overgangen til underarmen, og litt spent/varm følelse nedover underarmen og ut i hånden. Jeg kjenner det ved all trening av overkropp, men spesielt øvelser som belaster biceps mye + isolert triceps. Men merker det egentlig på alle overkroppsøvelser.

Lår/legg: Spilte fotball for litt over 2 mnd siden, hvor jeg plutselig kjente det i nedre del av hamstring/øvre del av legg. Er en litt merkelig smerte som føles litt diffus, er ikke kun ETT punkt man trykker på så er det vondt, men føler som hele leggen/nedsiden av bakside lår er litt hemmet. Kjenner dette spesielt under fotball/kjapp løping, oppover trapper og under øvelser som glute bridge, utfall og strake markløft, tåhev. Glute bridge/hip thrust er værst. Frontbøy går rimelig greit.

Setemuskulatur: Jeg kjenner det også i setemuskulaturen på samme side, men dette kom før 'strekken' og minner mer om en slags stølhet som kommer når jeg sitter lenge eller trener øvelser som belaster setepartiet som utfall/glute bridge osv. Smertene i setemuskulaturen er vertfall av muskulær art og kan vel være triggerpunkter? Det kom etter perioder med hyppig sitting og en del trening av underkropp. Og har vært der i flere måneder, var ikke akutt men kom snikende.

Har vært til både naprapat og massasjeterapuet med ART. Ang arm/albue mente de det var overbelastning, ikke betennelse, og ikke golf/tennisalbue.

Iforhold til lår/legg er det også vanskelig for dem å si noe klart, men også der en mulig overbelastning/liten strekk/liten muskelavrivning/muskelbrist. Er liksom vanskelig for meg å lokalisere AKKURAT hvor smertene sitter, noe som er litt frustrerende.

Vurderer å gå til osteopat og evt. lege.. er medisiner noe som kan hjelpe?

Er litt sånn vanskelig situasjon, da smertene ikke er ekstremt intense, men de hemmer meg fra å trene så hardt som jeg ønsker. Vanskelig å si om jeg burde kutte ut trening eller fortsette.

Tanker om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd med et opphold fra treningen? Smerte på bakside av lår og slikt kan komme av for stram muskulatur og det kan trolig hjelpe å dedikere noen økter til tøying for å se om det hjelper.

Når det gjelder armen ville jeg tatt turen til en lege. Har du fremdeles full mobilitet i armen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...