Gå til innhold

Optimalisering av kostholdet mitt


fiatveritas

Anbefalte innlegg

Jeg har drevet med smart bulking jf. den artikkelen som har vært på denne siden. Jeg har bulket siden februar og stoppet med det for en uke siden. Jeg klart å legge på meg litt muskler, men dessverre også litt fett (fra 12 til 16 prosent). Jeg har skjønt at det er ganske naturlig for de fleste som bulker (å legge på seg fett).

Sommeren er snart her og jeg vil nå kvitte meg med fettet ;) Så nå skal det "kuttes".

Når jeg har bulket, har jeg drukket mutant mass med lettmelk etter endt treningsøkt. Spørsmålet jeg har til ekspertene her er: hvis jeg skal kutte, bør jeg også kutte ut mutant massen med lettmelk etter trening og gå heller tilbake til ordinær proteinshakedrikking med vann/skummet melk i stedet?

En annen ting til dere som kutter: hvordan henter dere energi til å trene hardt når dere kutter? Jeg har trent tre ganger denne uken og merker at jeg ikke orker like mye som da jeg bulket. Kroppen sier stopp og jeg blir faktisk dritsulten under selve treningsøkten. Jeg er redd for at jeg kommer til å tape mye muskler på dette. Noe som er litt mot sitt hensikt.

Litt fun facts for dere

Høyde: 175 cm, alder: 30, vekt: 67 kg, fettprosent: 16 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett

Sommeren er snart her og jeg vil nå kvitte meg med fettet ;) Så nå skal det "kuttes".

Når jeg har bulket, har jeg drukket mutant mass med lettmelk etter endt treningsøkt. Spørsmålet jeg har til ekspertene her er: hvis jeg skal kutte, bør jeg også kutte ut mutant massen med lettmelk etter trening og gå heller tilbake til ordinær proteinshakedrikking med vann/skummet melk i stedet?

En annen ting til dere som kutter: hvordan henter dere energi til å trene hardt når dere kutter? Jeg har trent tre ganger denne uken og merker at jeg ikke orker like mye som da jeg bulket. Kroppen sier stopp og jeg blir faktisk dritsulten under selve treningsøkten. Jeg er redd for at jeg kommer til å tape mye muskler på dette. Noe som er litt mot sitt hensikt.

Er "mutant mass med lettmelk" optimalisert bulk?... hel melk? Uansett

For å opprettholde energinivået, legger man seg i et lavt underskudd på ca 500kcal. Noe som er bedre for muskelsvinn også. Om du spiser kcal dine istedet for å drikke dem, får du en bedre metthetsfølelse. Så her får du svaret på spørsmålet ditt om hva du skal kutte, men husk det er det totale kcal inntaket som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...