Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann. Jeg skal også prøve meg i birken imorgen. Men er veldig usikker på skovalg. Har kjøpt meg terrengsko ( adidas asizero xt), men har fått noe smerter av dem. Har kun fått løpt med de 3-4 ganger. Hva mener dere som har løpt tidligere, bør jeg bruke de vanlige mengdetreningsskoene ellerer terrengsko et must?

Annonse

Heisann. Jeg skal også prøve meg i birken imorgen. Men er veldig usikker på skovalg. Har kjøpt meg terrengsko ( adidas asizero xt), men har fått noe smerter av dem. Har kun fått løpt med de 3-4 ganger. Hva mener dere som har løpt tidligere, bør jeg bruke de vanlige mengdetreningsskoene ellerer terrengsko et must?

Om du får smerter av de nye skoene, så velg de vanlige til Birken. Det siste du vil er å ha vonde bein pga feil sko ;)

Om du får smerter av de nye skoene, så velg de vanlige til Birken. Det siste du vil er å ha vonde bein pga feil sko ;)

Hei. Takk for tilbakemelding. Valgte til slutt mengdetreningsskoene etter mye frem og tilbake. Blei usikker da jeg så flesteparten hadde terrengsko. Men Skoene funket helt greit, så angrer ikke på valget.

Hadde en positiv opplevelse av løpet bortsett fra at jeg fikk krampe tendenser i lårene veldig tidlig+ at jeg sliter med magen i etterkant. Anntar at mageproblemene skyldes for sterk sportsdrikk i kominasjon med mye risting. Klokket til slutt inn på 1:45, noe som jeg er helt ok fornøyd med.

Hei. Takk for tilbakemelding. Valgte til slutt mengdetreningsskoene etter mye frem og tilbake. Blei usikker da jeg så flesteparten hadde terrengsko. Men Skoene funket helt greit, så angrer ikke på valget.

Hadde en positiv opplevelse av løpet bortsett fra at jeg fikk krampe tendenser i lårene veldig tidlig+ at jeg sliter med magen i etterkant. Anntar at mageproblemene skyldes for sterk sportsdrikk i kominasjon med mye risting. Klokket til slutt inn på 1:45, noe som jeg er helt ok fornøyd med.

Moro!

Sitter igjen med en positiv løpsfølelse sjæl. Hadde heller ikke terrengsko så valget falt på mine gamle trofaste Nike Free. Ble litt vel glatt til tider, men gikk overraskende greit. Sliter forøvrig med magen sjæl, så kan fort være det er sportsdrikken.

Ligger nå på sofaen og vil ikke røre på meg. har aldri jogget (på en måte )så langt før. eller "fløyet " som alle sa. merkelig..

Oppsummering

-ble påmeldt forrige søndag av min far

-har ikke prøvd å jogget noe på forhånd

-jogget heller ikke den uka jeg hadde til gode

-trente tungt bein 2 dager før

-tok på meg de vanlige uteskoene mine som jeg bare har gått lange turer med

-er på hard deff

-spiste 2-3 pizzastykker og epler før løpet + koffein tabs. 500mg!

-leste kjapt i en brosjyre om løpet nå rett før start

- startet uten problem og slet ikke med store pulsen

-fikk ekstrem pump i beina i alle oppoverbakker (er jo det kroppen er trent til )

-etter ca 12km hadde jeg en snittfart på rundt 10,5kmt, "utrent"

-men nå det var det tomt. ekstremt vondt i ankel-leddene, musklene hadde det greit faktisk

-lysken var og rimelig vondt så gikk litt bredt kanskje

- flere påpekte det, klappet meg på skuldra og sa "Nå er det ikke lenge igjen!"

- tok da mere koffein og en del kjeks fra pit-stop .ca 10 km igjen nå..

- nå trodde jeg selv at jeg fortsatt jogget i grei fart

- men jeg aldri tok innpå ei som gikk "fort" som jeg hadde som mål og passere

- måtte bare stoppe 2-3 meter bak henne.

-Jeg peste så høyt at hun snudde seg.

- pratet da litt og forklarte saken med meg

- og det endte med at jeg klarte og ikke konsentrere meg om beina, så vi jogget greit de siste 5 kilometerene eller noe slikt til mål! hadde da en heftig snitt på 7.5 kmt

- kom i mål sammen

-og fikk utlevert en pins for strevet....

kom inn på 2.31! X) dette må vel være en bra tid for en som meg?

konklusjon i dag : Anklene er vonde, lysken er vondt. og albueleddet etter og ha holdt hendene oppe i over 2 timer

Musklene har det konge! ikke stiv engang :) så det kommer greit fram hva jeg trener til:p

men, men. første og siste gang:)

post-1404-14440944853416_thumb.jpg

Ligger nå på sofaen og vil ikke røre på meg. har aldri jogget (på en måte )så langt før. eller "fløyet " som alle sa. merkelig..

Oppsummering

-har ikke prøvd og jogget noe på forhånd

-tok på meg de vanlige uteskoene mine som jeg bare har gåt lange turer med

-er på hard deff

-fikk ekstrem pump i beina i alle oppoverbakker (er jo det kroppen er trent til )

-men nå det var det tomt. ekstremt vondt i ankel-leddene, musklene hadde det greit faktisk

- men jeg aldri tok innpå ei som gikk "fort" med.

-Jeg peste så høyt at hun snudde seg og spurte om det gikk bra.

-forklarte saken med meg

- og det endte med at vi gikk/jogget de siste 5 kilometerene eller noe slikt til mål. hadde da en heftig snitt på 7.5 kmt

- kom i mål sammen

konklusjon i dag : Anklene er vonde, lysken er vondt. og albueleddet etter og ha holdt hendene oppe i over 2 timer

Musklene har det konge! ikke stiv engang :) så det kommer greit fram hva jeg trener til:p

[ATTACH=full]108967[/ATTACH]

hehe :) dette var ikke dårlig, creed for å ta utfordringen på strak hånd ;) så dette var ikke noe du likte eller vil gjøre igjen altsp?

jo takk, hehe. Ja hadde ingen formening om hva jeg ventet. så følelsen om en gang til er der helt nå:rolleyes:

og neste år når det holdes vet jeg at jeg ikke er i Norge,så det utgår uansett :)

men vet da aldri. jeg glemmer fort slik smerte og presser meg hardt til tider:)

Annonse

Oppsummering

-har ikke prøvd og jogget noe på forhånd

-tok på meg de vanlige uteskoene mine som jeg bare har gåt lange turer med

-er på hard deff

- men jeg aldri tok innpå ei som gikk "fort" som jeg hadde som mål og passere

-Jeg peste så høyt at hun snudde seg.

- pratet da litt og forklarte saken med meg

- og det endte med at jeg klarte og ikke konsentrere meg om beina, så vi jogget greit de siste 5 kilometerene eller noe slikt til mål! hadde da en heftig snitt på 7.5 kmt

- kom i mål sammen

[ATTACH=full]108967[/ATTACH]

Helt konge å ta utfordringen på strak arm. Med det treningsgrunnlaget du har så er det meget godt gjort bare å fullføre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...