Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Har slitt med spiseforstyrrelser i en periode og har jobbet for å bli frisk i 6-7 måneder. Da jeg tok blodprøver mens jeg var syk fikk jeg resultat i lavt stoffskifte og at eggstokk hormonene og hypofysen som styrer egg stokkene var lave.

Nå har jeg tatt en ny prøve og stoffskifte mitt er normalisert :), har litt høyere innhold vitamina B12, men eggstokk hormonene og hormonen fra hypofysen som styrer egg stokkene er fremdeles lave. Det står i brevet fra legen at dette er normalt ved p-pillebruk.

Vet jeg burde ringe og spørre om det, men kontoret er stengt nå og jeg er så gira, så jeg spør her. Vil det si at jeg er fysisk frisk og at eggstokkene mine er lave p.g.a at jeg går på p-piller? Noen som vet hvilken innvirkning p-piller har? Og hva vil det si at jeg har høyere innhold B12?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21864-hormoner-ift-p-pille-bruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt sånn på siden, så lurer jeg på om politiet vil begynne å taue inn jenter for p-pillebruk nå som steroider blir forbudt :D. De kan bli både aggressive og faktisk endre kroppskomposisjon på disse pillene. For ikke å snakke om at det er det steroidet som tar flest liv. Vi går spennende tider i møte.

Gjest nobro
Litt sånn på siden, så lurer jeg på om politiet vil begynne å taue inn jenter for p-pillebruk nå som steroider blir forbudt :D. De kan bli både aggressive og faktisk endre kroppskomposisjon på disse pillene. For ikke å snakke om at det er det steroidet som tar flest liv. Vi går spennende tider i møte.

Hvis du tror at politikere vil utarbeide forbudslover rettet mot kvinner så er du sykelig naiv:D

Artig innspil, men vet du noe om det jeg faktisk lurte på? Lurer nemlig veldig

Artig innspil, men vet du noe om det jeg faktisk lurte på? Lurer nemlig veldig

Hvis legen sier at det er normalt, tror jeg du skal slå deg til ro med det. Hvis alle verdier ellers er normale, vekten er innenfor normalområdet, du faktisk føler deg fysisk frisk og legen erklærer deg fysisk frisk? Ja, da kan du erklære deg selv fysisk frisk. Hvorvidt eggstokkverdiene ville normalisert seg om du ikke gikk på p-piller kan du jo ikke vite, men pdd har det kanskje ikke noe å si. Fortsett som du gjør, spis bra og hold deg frisk, så vil nok også de verdiene være tipp topp når du en dag går av pillen :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...