Gå til innhold

Realistisk målsetning, pullups

malauk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger litt hjelp til å sette et realistisk mål.

Per dags dato klarer jeg én pullup (pronert grep). Klarer 6-4-4 (tre sett) chin-ups (supinert grep). Men nå vil jeg prøve meg mer på pullups.

Trener styrke 4-6 ganger per uke.

Hvor lang tid før jeg klarer 5 pullups? Hva er en passende målsetning? Må legge til at jeg har 1 mnd med reise ila sommeren da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har lest den artikkelen, men pullups er bare en del av programmet jeg kjører. Er ikke interessert i å "forsømme" de andre øvelsene mine, bare for å klare pullups, hvis du skjønner! Har nettopp operert ankelen, så jeg kan ikke trene hva som helst heller. Markløft f. eks, som også er den del av programmet du refererer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst 100 % fokus på teknikk. Dette betyr så utrolig mye for å bygge opp pullup styrken. Jeg anbefaler at du konsentrerer deg om reps, og ikke sett siden du kun klarer en. Prøv å øk intensiteten med 1 ekstra rep hver gang. Si at du gjør 10 sett med 1 rep, øk til 11 sett med 1 rep osv osv. Løft deg så fort du kan opp, og bruk minst 4 sekund på vei ned igjen.

10 sett høres kanskje mye ut, men en veninne av meg prøvde ut det her for en stund siden. Hun kjørte 3 dager i uken, og økte med 1 sett hver gang. For henne hjalp det hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst 100 % fokus på teknikk. Dette betyr så utrolig mye for å bygge opp pullup styrken. Jeg anbefaler at du konsentrerer deg om reps, og ikke sett siden du kun klarer en. Prøv å øk intensiteten med 1 ekstra rep hver gang. Si at du gjør 10 sett med 1 rep, øk til 11 sett med 1 rep osv osv. Løft deg så fort du kan opp, og bruk minst 4 sekund på vei ned igjen.

10 sett høres kanskje mye ut, men en veninne av meg prøvde ut det her for en stund siden. Hun kjørte 3 dager i uken, og økte med 1 sett hver gang. For henne hjalp det hvertfall.

Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...