Gå til innhold

Trenger litt råd ang. vektnedgang.


Anbefalte innlegg

Hei!

Da skriver jeg mitt første innlegg etter smuglesing av forumet i lang tid.

Jeg tror jeg trenger litt råd for å klare å komme meg ned i vekt, noe jeg gjerne skulle ønske jeg klarte.

Litt info om meg:

Er 28 år, jente, 164 høy og veier nå ca 75 kilo. Jeg er nok en person som hele livet har veid mer enn folk tror. Kiloene legger seg jevnt over hvis dere forstår hva jeg mener?

Jeg har i mange år jobbet med vekta, målebånd, mat og trening. Men det startet vel kanskje ordentlig etter jeg fikk sønnen min og gikk opp veldig mye og vi skulle gifte oss et år etter. Jeg veide 70 kilo da jeg ble gravid, ble superkvalm og gikk ned til 65, og i løpet av de fire siste månedene gikk jeg opp til... 95 kilo...:eek: Etter fødsel gikk jeg ned til 78, men det stabiliserte seg på 82 kilo. Og det veide jeg noen måneder før jeg fant ut at dette var grusomt og at vi skulle gifte oss året etter. Da gikk jeg virkelig inn for saken og gikk ned 22 kilo. Så da vi gifta oss veide jeg 60 kilo. Og var utrolig fornøyd!!! Aldri har jeg stått i prøverommet og følt meg så fin. Men jeg trente ingenting. Jeg gikk ned alle kiloene kun med å spise lite mat egentlig... Jeg var kjempeflink i forhold til godis og slikt, men jeg spiste nok altfor lite mat.

Men når jeg tenker tilbake var det jo ikke så lenge jeg veide det, for det som kanskje er mitt største problem er å klare å holde meg nede. Jeg er håpløs når det gjelder mat og godis. Jeg klarer å holde meg unna og være flink, men når jeg slipper opp klarer jeg ikke å slippe opp litt.

Det er nå 4 år siden vi giftet oss og jeg har gått opp til 70 og ned til 61-62 tre ganger. Men det siste året har jeg ikke klart å gå ned. Jeg har liggi på mellom 76-67. Oftest på 73...

For tre år siden oppdaget jeg trening. Jeg gikk fra å ikke like trening i det hele tatt til å elske det. Jeg har aldri vært stillesittende, men har bare ikke likt trening lissom... Jeg begynte med saltimer og for halvannet år siden oppdaget jeg styrketrening. Og jeg elsker det. Følte at jeg endelig fant noe som passet for meg. Jeg trente kanskje 3-6 ganger i uka. Og har igrunn holdt meg på rundt 3 ganger i uka det siste året.

Problemet mitt er at jeg ikke trives med å veie 75 kilo selvom jeg vet at jeg ikke vil veie 60. Jeg tror at 65 for meg ville vært fint. Men jeg klarer jo ikke å gå ned lenger! Jeg har etter disse årene mye kunnskap om mat og trening, men er ikke alltid like stort samsvar mellom liv og lære. Jeg vet også at det er ganske enkelt, jeg må bare spise mindre, men jeg trenger litt "verktøy" for å få det til. Jeg kjenner jeg blir misunnelig når folk har en helårskropp. Skulle ønske jeg kunne få til det. Og man kan jo si at hvis man ønsker noe så må man gjøre noe med det, men ikke alltid like lett å få til:)

Dette ble kjempelangt, beklager det! Håper noen har noe konstruktive råd og komme med, slik at jeg kan komme inn i en god rytme igjen:) På forhånd tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kast badevekta og se dg i speilet i stedet. Jeg er helt overbevist om at du ser knallbra ut bare du klarer å se forbi tallene!

Utover det klarer ikke jeg gi noen råd om vektnedgang om jeg ikke vet hva og hvor mye du spiser, men jeg er uansett ingen ekspert på området, men det er jo mange flinke mennesker her inne som vet mye om temaet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...