Gå til innhold

Vektoppgang


Magsa

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste månedene jobbet med å gå opp i vekt, har spist nok(tror jeg) og har sikkert gått opp(har ikke veid meg på lenge) Hvordan bør kostholdet mitt være nå etter en slik vektoppgang? Tror jeg ikke trenger å gå opp mer nå, skal jeg gå ned på kcal og trene mer? Eller bare fortsette som før? Buksene mine sitter likt som før, men jeg VET at jeg har gått opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, hvordan vet du at du har gått opp i vekt? Du sier selv at det bare en følelse, og du har ikke noe håndfast som sier at det er reellt. Kanskje det hadde vært lurt å gå på vekta likevel og se at følelsen stemmer overens, eventuelt ikke overens, med virkeligheten? Jeg forstår om du prøver å unngå det, men det er neppe lurt å velge å redusere kaloriene uten faktisk å vite om du har gått opp i vekt. Du vet selv at det har vært nødvendig for deg å gå opp i vekt, da den har vært for lav, og det å legge seg på vedlikehold igjen fordi du har kommet akkurat over grensen til normalvektig er ikke nødvendigvis det riktige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Jeg har de siste månedene jobbet med å gå opp i vekt, har spist nok(tror jeg) og har sikkert gått opp(har ikke veid meg på lenge) Hvordan bør kostholdet mitt være nå etter en slik vektoppgang? Tror jeg ikke trenger å gå opp mer nå, skal jeg gå ned på kcal og trene mer? Eller bare fortsette som før? Buksene mine sitter likt som før, men jeg VET at jeg har gått opp.

8.Mai lagde du en tråd i "rate my diet" der kom det klart frem at du spiser for lite. Du sier heller aldri noe om hva du veier, noe du bør vite etterhvert.

Her har du tippet:

Jeg er 19 år, 167 cm høy, vekt vet jeg ikke, men tipper rundt 50-52 kg.

Hvis du er 167 og veier 50-52 og det var 1.Mai. Så har du ikke gått opp noe spesielt i verken muskelmasse eller fett % iløpet av denne tiden, med mindre du har fått mat intravenøst og spist når du ikke hadde klart å spise! :)

Jeg foreslår du faktisk finner ut hva du veier og eventuelle midjemål osv... For de som skal "hjelpe" deg kan gjerne bli sittende og tro at du er undervektig osv :) Og da er det igjen veldig mange som ikke tør eller vil gi deg råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...