Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal ned et par - tre kilo til sommerferien om 2 mnd. Er 168 cm , 66 kg og 28 år. Jeg lastet nettopp ned shape up appen for å logge maten slik at jeg har litt kontroll over inntaket nå i starten. Jeg valgte aktivitetsnivå lavt iom at jeg er ganske sittestillende ( kontorjobb) Da fikk jeg et kaloribehov på 1391 kcal - i følge kroppskanningen på treningsenteret har jeg en basalforbrenning på 1360`ish. Blir ikke 1391 kcal litt lite, og hvor mye bør jeg egentlig legge meg på?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21455-shape-up-app-kaloriberegning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook

Ut i fra de opplysningene du har gitt sier den 1691 kcal, og i tillegg til dette rører du nok noe på deg i løpet av dagen. Ville ha begynt på 1800-2000 kcal. Se om du får lite energi på dette, og om du gjør, så øk litt.

Legg inn litt ekstra bevegelse hver dag (gjerne styrketrening også), så skal du se resultatene kommer. :)

1391 hørtes litt lite ut, men om du f eks går en tur på kvelden eller går ett par busstopp til jobben så kan du sikkert, som Mali-H sa gå for i hvert fall for 1700, jeg inntar selv ca 1600-1800, sitter mye jeg også, men går litt tur og trener styrke par ganger i uken.. :) anbefaler å bevege mer på deg enn å sulte, da er det så mye vanskeligere å skli ut! Sulting(og 1390 kcal er så å si det) skal gjør deg sur og sulten på noe godt.

1391 hørtes litt lite ut, men om du f eks går en tur på kvelden eller går ett par busstopp til jobben så kan du sikkert, som Mali-H sa gå for i hvert fall for 1700, jeg inntar selv ca 1600-1800, sitter mye jeg også, men går litt tur og trener styrke par ganger i uken.. :) anbefaler å bevege mer på deg enn å sulte, da er det så mye vanskeligere å skli ut! Sulting(og 1390 kcal er så å si det) skal gjør deg sur og sulten på noe godt.

Ja, jeg syns selv det var litt lite - og jeg blir fryktelig grinete og sur om jeg får for lite mat :D Da skal jeg begynne å spise litt mer :)

Prøver å trene styrke to-tre ganger i uken i tilegg til litt mølle eller sykling + at jeg tar trappene i stedet for heisen ( jobber i 6 etasje så blir litt bevegelse)

Ja, jeg syns selv det var litt lite - og jeg blir fryktelig grinete og sur om jeg får for lite mat :D Da skal jeg begynne å spise litt mer :)

Prøver å trene styrke to-tre ganger i uken i tilegg til litt mølle eller sykling + at jeg tar trappene i stedet for heisen ( jobber i 6 etasje så blir litt bevegelse)

Høres jo veldig bra ut det, da tror jeg du skal klare målet når det er såpass "lenge til" (er jo ikke det, men det er fullt mulig!)

sørg å få i deg nok mat til energi behovet ditt, trener du styrke 2-3 ganger i uken så er jo ikke du ikke aktiv :) tror du skal klare det!

jeg bruker forresten selv diett. no. kan absolutt anbefale, der finnes det meste av det jeg spise, men kanskje ikke like praktisk å bruke på mobilen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...