Gå til innhold

Six pack


jallajalla

Anbefalte innlegg

Hermer etter Roger og lager en "ser dette greit ut" tråd.

MÅL: SIX PACK 01.05.2012

Jeg kommer til å trene etter PHAT-prinsippene, 5 dager styrketrening i uka (to harde, 3 hypertrofi). I tillegg blir det minimum 30 minutter gange per dag. Tar det litt rolig med kardioen de første to ukene for å se hvor mye av det jeg egentlig trenger.

Når det kommer til hvor mye jeg skal ned, og hvor mye jeg dermed kan spise er jeg litt usikker.

Jeg ligger nå på 66-67 kg, er 176 høy. Fettet er for det meste plassert rundt midjen (jippi), mye mindre på lår, rumpe, armer... JA, jeg vet at det ikke er noe som heter punktslanking :)

Jeg tenker i ca 120 g proteiner hver dag (800 kcal), 100 g karbs(400 kcal) og 50 g fett (450 kcal), noe mindre karbs de dagene jeg ikke trener.

til sammen blir det ca 1650 kcal på treningsdager.

Høres det greit ut, eller tror dere det blir for mye/lite?

Burde jeg kjøre oppkarbinger, og eventuelt hvor ofte? Og hvordan burde inntaket da være?

post-89-14440825003028_thumb.jpg

Gi meg gode forslag, jeg lutter øre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er en gram fra protein 6,6 kalorier? :p 1650 kcal synes jeg høres ganske lite ut, men det er jo bare å prøve. Er du mye sliten og null energi (PHAT er ganske hardt) er det bare å øke kcal med mer karbs, mens du beholder protein og fettmengden. Hvordan har du trent før? Hvor mye kcal har du spist før? Har du gått opp i vekt, fettprosent osv? Ellers har du alltids Børge, men som student er ikke alltid det like bra å bruke penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en gram fra protein 6,6 kalorier? :p 1650 kcal synes jeg høres ganske lite ut, men det er jo bare å prøve. Er du mye sliten og null energi (PHAT er ganske hardt) er det bare å øke kcal med mer karbs, mens du beholder protein og fettmengden. Hvordan har du trent før? Hvor mye kcal har du spist før? Har du gått opp i vekt, fettprosent osv? Ellers har du alltids Børge, men som student er ikke alltid det like bra å bruke penger på.

HAhahaha! jeg vet ikke helt hva jeg tenkte der. Ganget det med to oppi hodet mitt :confused:

men 200 g prots blir kanskje litt mye for meg?

Har hatt opplegg med Marianne før, greit nok det, men jeg liker å styre tingselv. Da lærer jeg mye mer ogsåå..

Ligget på mellom 1400-2000 siden sommern og gått ned som du ser på bildet i tråden "Roger vs Camilla". Utskeielser i ny og ne, ikke et veldig stramt kosthold...

Har bare kjørt PHAT denne uka, ligget på 16-1700 kcal og det har gått veldig fint. HAr en liten kosedag i dag etter første eksamen og siden jeg ikkeskal ut i morgen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sånn kan det gå. Du kan jo prøve å ligge på 200g protein. Jeg lå selv på ca. 300g protein, 100-150 karbs, 120g fett og hadde gode resultater, og jeg trente bare 5x5. Nå er jeg på et opplegg med Børge der jeg spiser 200g protein (2g kroppsvekt), 400g karbs og 80g fett, og føler meg mye bedre. Har alt for lenge trodd jeg var ment for å kjøre på med lowcarb, men nei. Tror de aller fleste som trener mange ganger i uken har en stor fordel av å spise mer karbs (40-50E%).

Men tilbake til deg; legg deg på det du sier kalorimessig, dersom du ikke oppnår ønsket resultat (for eks etter en uke) kan du gå ned 200-300 kcal. Det tar jo uansett litt tid å tilpasse seg et nytt kosthold som du sikkert vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sånn kan det gå. Du kan jo prøve å ligge på 200g protein. Jeg lå selv på ca. 300g protein, 100-150 karbs, 120g fett og hadde gode resultater, og jeg trente bare 5x5. Nå er jeg på et opplegg med Børge der jeg spiser 200g protein (2g kroppsvekt), 400g karbs og 80g fett, og føler meg mye bedre. Har alt for lenge trodd jeg var ment for å kjøre på med lowcarb, men nei. Tror de aller fleste som trener mange ganger i uken har en stor fordel av å spise mer karbs (40-50E%).

Men tilbake til deg; legg deg på det du sier kalorimessig, dersom du ikke oppnår ønsket resultat (for eks etter en uke) kan du gå ned 200-300 kcal. Det tar jo uansett litt tid å tilpasse seg et nytt kosthold som du sikkert vet :)

Ja, Marianne kjørte meg på høykarb også.. Det funka IKKE! gikk rundt som enballong i flere uker før jeg rett og slett måtte droppe det. Følte jeg levde på ris og havregryn. Fungerer mye bedre på opp til 150 g om dagen :)

Ja okay, forsøker det i begynnelsen. Er jo heller ikke værre enn å gå opp litt dersom det blir for lite :)

Tusen takk i allefall, greit å få litt tilbakemeldinger så man ikke er helt på villspor :p

Btw.. oppkarbinger..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...