Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har så utrolig dårlig kondisjon. Jeg blir tungpusten av at jeg går og prater. Er det en bratt bakke krabber jeg nesten opp denne. Når jeg trener intervall har jeg puls på 175/180 av å gåraskt (eller småjogge). Jeg blir tungpusten av å gå i trapper og når jeg anstrenger meg føler jeg at halsen blir innsnevret og fult av slim. Jeg går 1-1,5 t tur med hunden min hver dag i moderat tempo (av og til litt jogging om jeg klarer) og trener intervall 4x4 en gang i uken med variert kondisjonstrening x 2 i uken. Jeg har gjort dette i ca 2-3 mnd nå og merker ingen bedring!

Er dette normalt? Hva gjør jeg galt? noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21348-d%C3%A5rlig-kondisjon-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde samme problem som deg, har alltid hatt det... Altså, blir veldig lett tungpustet og føles ut som halsen fyller seg med slim. Har du sjekket deg for astma? Det har jeg ihvertfall.

MEN, når det er sagt så bare plutselig skjedde det en forandring, så nå blir jeg ikke så lett andpusten. Eller jo, fortsatt de første par timene når jeg har våknet - men ikke ellers. :)

Jeg har det samme problemet. Jeg blir helt gåen med en gang, men kan fint fortsette.jeg blir altså fullstendig andpusten med en gang, men kan da fortsette med det jeg holder på med.

Fikk dette sjekket på ullevål, yrkesrelatert arbeidsskade. Viste seg at jeg har redusert lungekapasitet, den ene lunga mi er redusert, Så var visst ikke kondisjonen om å gjøre, he he. Ikke at detta var noe bedre, men greit å få svar på hva som var galt.

Så be om litt utvidet sjekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...