Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, er en gutt på 19 år som veier 70kg og er 189cm høy. Holdt på med mye langdistanse løping før men nå er jeg lei av å være et beinrangel og målet er nå å bli sterkere og bli mer markert.

Tenker å trene et fullkroppsprogram annenhver dag (3-4ganger i uken) og ha 1 trening med fotball og en kamp innimellom (et lag der man spiller bare for gøy, ikke noe serriøst).

1. Trenger jeg mer kardio en dette når målet er å gå mest mulig opp i muskler?

2. Hvor mange kcal burde jeg få i meg på treningsdagene og hvor mye burde jeg få i meg på dagene jeg ikke trener? Forbrenner nærmere 2000kcal på en dag jeg kun sitter stille.

Takker på forhånd for svar :D!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21328-vektoppgang-hvor-mye-kardio-og-kcal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

fortsett med styrkeprogrammet ditt, kutt ut kardioen og legg deg i et overskudd som gjør at du legger på deg 0.5-1 kg i mnd ;) Ca 3000 burde være greit. Prøv det en mnd tid, og juster deretter.

Hadde egentlig tenkt å ta meg en kardio økt idag men tror jeg droppen den og sparer meg til styrketrening i morgen siden jeg vil gå opp i muskler og bli mer markert? :p Har jo allerede 1 økt med fotball i uken og 1 gang iblant en kamp så burde vell ikke ha mer en det? :p

Hadde egentlig tenkt å ta meg en kardio økt idag men tror jeg droppen den og sparer meg til styrketrening i morgen siden jeg vil gå opp i muskler og bli mer markert? :p Har jo allerede 1 økt med fotball i uken og 1 gang iblant en kamp så burde vell ikke ha mer en det? :p

Det holder nok fint det. :)

Det holder nok fint det. :)
Hei,

fortsett med styrkeprogrammet ditt, kutt ut kardioen og legg deg i et overskudd som gjør at du legger på deg 0.5-1 kg i mnd ;) Ca 3000 burde være greit. Prøv det en mnd tid, og juster deretter.

Satser på det :D! Har satt opp en matplan som ser slik ut, satser på jeg ser forbedringer etterhvert!

post-12772-14440941827427_thumb.png

Annonse

Hmm... men jeg må jo få i meg nok av kalorier på en dag :o Hvilke forandringer ville du gjort da f.eks.? :)

Jeg spiser karbohydrater for å komme opp i nok (riskaker, havregrøt f.eks.) kcal. Og rosiner (tror det er mye kcal i forhold til næring, men :p). Nå er jo jeg jente og mye lettere enn deg etc, men spiser 96 g protein, 269 g karbohydrat og 41 g fett ca.

Men tror ikke det gjør så mye om du spiser litt for mye protein og "litt for lite" karbo - gjør det noen dager selv også :p

Gjest Slettet
Hmm... men jeg må jo få i meg nok av kalorier på en dag :o Hvilke forandringer ville du gjort da f.eks.? :)

Senk protein og øk fett og karbs.

Spesielt fett kan nok økes her til minst 1g per kg :) Få i deg litt nøtter, tran og mer egg evt :)

1g fett= 9kcal

1g protein=4kcal

1g karb= 4kcal...

Senk protein og øk fett og karbs.

Spesielt fett kan nok økes her til minst 1g per kg :) Få i deg litt nøtter, tran og mer egg evt :)

1g fett= 9kcal

1g protein=4kcal

1g karb= 4kcal...

Jeg spiser karbohydrater for å komme opp i nok (riskaker, havregrøt f.eks.) kcal. Og rosiner (tror det er mye kcal i forhold til næring, men :p). Nå er jo jeg jente og mye lettere enn deg etc, men spiser 96 g protein, 269 g karbohydrat og 41 g fett ca.

Men tror ikke det gjør så mye om du spiser litt for mye protein og "litt for lite" karbo - gjør det noen dager selv også :p

Takker for tipsene :D Skal se om jeg klarer å endre på planen min, skal kutte ned på protein å ha 2g per kg så får jeg heller få i meg mer karbo, kanskje ta ris eller pasta til middagen :) Tenkte også å gå å handla inn noen nøtter uten salt og slikt på selvfølgelig :)

Kveldsforslag:

- Havregrøt

- Vaniljekesam med bær

- Knekkebrød med godt pålegg

- Salat med egg/skinke/pasta/kylling etc

- Grovbrød med pålegg

- Stekt/ristet brød med pålegg og litt ost f. eks. (godt med agurk og tomat ved siden av)

- Omelett med det du liker i

- Sunne pannekaker

- Riskaker med pålegg

Når det gjelder slapphet: Jeg var også slapp i begynnelsen når jeg spiste mye, men det kom seg etterhvert. Spesielt når jeg fikk mer karbohydrater. :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...