TNA Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg vil vel si at jeg 3 år på rad har startet på elixia, vært superflink i 3 måneder, og så sklir alt ut. Samme mønsteret gang på gang. Men jeg har nå gått såpass mye opp at nå MÅ det endringer til, og jeg føler jeg må skifte taktikk. Jeg har skogen rett utenfor døra, og ønsker å bruke den til trening. I tillegg har jeg forstått at jeg er nødt til å sette i gang med styrketrening. For å si det slik, så er formen elendig. Finnes nok ikke mye muskler hos meg.Så i mitt tilfelle er alt bedre enn ingenting utifra hva kroppen er vant med. Alder: 25 Vekt: 73,5kg Høyde: 162 cm Ønsket vekt ca 65 (i første omgang). Jeg har fått i meg ca 1200kalorier i 3 uker nå, med fokus på minimalt med karbo og mye grønt og hvitt kjøtt/"mye" proteiner. Null fastfood, godteri eller ting med mye sukker. (før spiste jeg masse kalorier i form av masse sjokolade, fastfood osv) og har beveget meg bevisst mere enn vanlig. Uten utslag på hverken vekt eller målebånd. Jeg er i perioder veldig sliten, og presser jg kroppen for hardt på slike dager, blir jeg rett og slett dårlig. Så jeg ønsker å sette opp lett program, for å være realistisk med meg selv og med håp om at dette vil være varig - som sakt, i mitt tilfelle er egentlig alt bedre enn ingenting. I hovedsak ønsker jeg jo å gå ned fortest mulig, men forstår det er vanskelig med mine "behov" i form av kun lett trening. Jeg har mye magefett og hofteflesk, og er desperat etter å passe inn i klærne mine igjen. Jeg mistenker og at jeg spiser for lite. Tittet på PSMF dietten, og innså at jeg ikke tror jeg kommer til å klare å få i meg såpass mye mat. Men å klare å få i meg litt mer proteiner enn jeg gjør, skal jeg absolutt klare. Så mitt spørsmål går mest på om oen har forslag til styrkeøvelser jeg kan gjøre hjemme på ca 15 minutter? jeg har treningsmatte og manualer. Har funnet endel øvelser, men ikke nok til ett "styrkeprogram" føler jeg. I tillegg kommer jeg til å spille fotball en gang i uka, gå 20 min tur hver morgen før frokost, og ønsker i hovedsak å "trimme" ved å rett og slett gå mere turer. Intervalltrening 1-2 ganger i uka kan og være ok. Men såpass lite energi jeg har nå, vet jeg det ikke er gjennomførbart. Energinivået mitt varier veldig fra dag til dag, spess over perioder. I dag ble jeg sliten bare av å rusle ute på gårdsplassen. Mens andre dager kan jeg fint være mye mere aktiv, og likevel ikke føle meg sliten i det hele tatt. Bare for å understreke at det ikke er latskap som gjør at jeg ikke ønsker å trene hardt:) Så det jeg da i hovedsak lurer på er forslag ifht - styrkeprogram hjemme - hvor lange og hvor ofte bør jeg gå hovedtur? - de dagene jeg har ork til f.eks intervalltrening, hvor lenge bør jeg holde på (minimum?) Målet er å få bedre mosjons og matvaner, og heller vurdere helsestudo og hardere trening etterhvert som jeg får kommet i litt bedre form. Eller MÅ det hardere tiltak til, evt trening på treningsstudio til? Alle innspill mottas med takk! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21237-oppstramming-og-vektreduksjon-uten-helsestudio/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Affi Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 No e ikke æ ekspert men det æ e temmelig sikker på at du vertfall kan legge opp til 800kcal til på den dietten dær, men du får se sjøl når de flinke å erfarne begynne å kommentere Lykke til TNA og LeanMachine 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21237-oppstramming-og-vektreduksjon-uten-helsestudio/#findComment-772272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aequitas Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Da jeg begynte å trene begynte jeg å trene etter 30 day shred ved Jillian Michaels. Jeg raste ned i kilo og centimeter, og merket så stor forskjell at jeg nettopp har begynt på'an igjen nå siden ting har stoppet litt opp ved "ordinær" trening. Du finner alle tre levelene på YouTube, og det tar bare 20 minute (men det er HARDT å følge hele med all kraft, i hvert fall i starten) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21237-oppstramming-og-vektreduksjon-uten-helsestudio/#findComment-772310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TNA Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Tusen takk! Da har jeg nettopp gjennomført min første treningøkt etter 30 day shred! takk for tips! kommer til å fortsette med denne hver dag. 20 minutter er såpass lite at det gjør det mye mere motiverende! Men er cluet at man skal kjøre 10 dager på hver level? Er det forresten noen som har tips til ett par skikkelige gode ekstra mage og rompeøvelser jeg kan ta i tillegg? Ahegtet 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21237-oppstramming-og-vektreduksjon-uten-helsestudio/#findComment-772572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aequitas Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Tusen takk! Da har jeg nettopp gjennomført min første treningøkt etter 30 day shred! takk for tips! kommer til å fortsette med denne hver dag. 20 minutter er såpass lite at det gjør det mye mere motiverende! Men er cluet at man skal kjøre 10 dager på hver level? Er det forresten noen som har tips til ett par skikkelige gode ekstra mage og rompeøvelser jeg kan ta i tillegg? Ja, 10 dager på hvert level. Me jeg har pleid å ta helga fri, eller i det minste søndagene, slik at kroppen skal får litt tid til restitusjon.. :-) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21237-oppstramming-og-vektreduksjon-uten-helsestudio/#findComment-773064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TNA Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 oki! dag 2 er da gjennomført. Og så skal jeg nå ut å ha en liten intervalløkt med løping. Men er det noen som har innspill på hvor mange kalorier jeg bør få i meg om jeg gjør dette pr uke: - 30 day shred ved Jillian Michaels - 20 min tur hver eneste dag hver morgen - 1times tur 2x i uka - 1 økt 2x i uka med intervall/løping i 25 min ca vekta var som skrevet over 73,5, høyde 162 og alder 25. Jeg er og usikker på fordelingen mellom protein, karbo og fett fordelt over mine kalorier. jeg bruker shape up appen, men den vil at jeg skal spise mere karbo enn hva jeg synes er ok.den vil at jeg skal ha ett inntak på 1370 kalorier med fordelingen 51g protein, 206g karbo og 38g fett(utifra hvor mye jeg ønsker å gå ned på visst antall måneder). dette før jeg har lagt inn trening/bevegelse jeg gjør pr dag. så den legger da på kalorier ettersom jeg plotter inn trening jeg gjør. Hvis shapeup appen er litt til å stole på, og utifra at jeg ønsker å gå ned i vekt, så klarer jeg jo å regne ut hvor mye jeg skal spise pr dag. Men fordelingen av protein, fett og karbo er jeg fortsatt usikker på. Blir veldig glad for svar! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21237-oppstramming-og-vektreduksjon-uten-helsestudio/#findComment-773313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aequitas Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg bruker MyFitnessPal, og jeg pleier å logge inn 30 Days Shred som Hugh intensive aerobic. Tilsvarer ca 177 kcal, tror jeg.. Er vanlig at det blir lagt på mer inntak av kalorier når man plotter inn trening, siden man forbrenner mer under trening enn ellers Fordeling mellom makroinntak sliter jeg for så vidt med selv, så det kan jeg ikke gi noe godt svar på.... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21237-oppstramming-og-vektreduksjon-uten-helsestudio/#findComment-773561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.