Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er også logisk at kvartbøy skulle vært bedre for løpere, men det er ikke sant. Jeg venter i spenning på å bli motbevist:)

Det kommer jo litt an på hvilken muskelgruppe du hovedsakelig vil stimulere. Gluteus gjør jo langt større arbeid om du kjører skikkelig dybde, og det er jo en sentral muskel for fremdrift i et løpssteg.

Fortsetter under...

Løper ikkje så veldig mykje meir i uka enn deg :). Mangen har oppfatningen av at ein må trene veldig mykje for å bli ultraløper, men det stemmer ikkje. Små doser over lang tid gjør og underverker.

Mange i løpermiljøet sverger til eit stort inntak av karbohydrater. Lav vekt og mindre muskelmasse blir ofte prioritert for å løpe raskere. Ser sjølv at eg løp raskere når eg var 10 kg lettere, men da var eg bare skinn og bein også og vil ikkje tilbake sjølv om eg kunne ha løpt litt raskere. Koser meg med løpingen og bygger meg sakte og sikkert sterkere både fysisk og psykisk for å bli ein enda betre ultraløper.

Det ser ut som du spiser og trener godt. Men det kan hende du bør bli betre til å la beina kvile litt oftere. Lykke til videre med løpingen og målene dine.

Etter min mening så er det ikke noe poeng å gå dypere enn til rett under toppen av kneet med hofteleddet, men det er en annen diskusjon.

Raske tips – 7: Dybde i knebøy – har det egentlig noe å si? Det virker som det er delte meninger om det.

Raske tips – 7: Dybde i knebøy – har det egentlig noe å si? Det virker som det er delte meninger om det.

Jeg er helt enig med Martin Norum her.

Kneb%C3%B8y-linje.gif

Jeg skrev:"Etter min mening så er det ikke noe poeng å gå dypere enn til rett under toppen av kneet med hofteleddet, men det er en annen diskusjon."

Det er akkurat som nummer 4, altså toppen av hofteleddet under toppen av kneet.

Jeg er helt enig med Martin Norum her.

Kneb%C3%B8y-linje.gif

Jeg skrev:"Etter min mening så er det ikke noe poeng å gå dypere enn til rett under toppen av kneet med hofteleddet, men det er en annen diskusjon."

Det er akkurat som nummer 4, altså toppen av hofteleddet under toppen av kneet.

Ok, da misforstod jeg sikkert. Hvis begge er enige med Martin Norum er det vel ingen sak;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...