Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å følge biorytme dietten. Det fungerer veldig fint de dagene jeg trener på ettermiddagen/kvelden, men noen dager må jeg trene på morran, og da lurer jeg på om det er ok å spise en banan rett før trening og en banan og proteinshake rett etter trening før jeg går hjem og spiser frokosten min?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21043-biorytme-og-trening-p%C3%A5-morran/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver å følge biorytme dietten. Det fungerer veldig fint de dagene jeg trener på ettermiddagen/kvelden, men noen dager må jeg trene på morran, og da lurer jeg på om det er ok å spise en banan rett før trening og en banan og proteinshake rett etter trening før jeg går hjem og spiser frokosten min?

Ta deg en proteinshake og litt karbs, enten banen eller riskaker før trening. Etter trening drar du hjem og spiser frokosten din som vanlig :)

Slutt å overanalysere så sjukt. Jeg tror ikke du mister gainz om du spiser en banan litt før trening, og du skal ikke være slave for dietten din heller. Dessuten har det jeg har lest om biorytme (stort sett Fagerli sine artikler) absolutt åpnet for karbohydrat i det første måltidet også.

Så karbohydratene før trening "ødeleger" ikke for biorytmen? Skal jo ha minimalt med karbs på morran. Må visst ha dette inn med tskje jeg ;-) Takk for svar :)

Ikke no problem å kjøre på med en frukt eller to både før og etter morgentreningen. Det er meningen at du skal ha i deg litt karbohydrater i måltidene før trening uansett, dog ikke overdrive. Karbohydratene gjør det lettere å gjennomføre treningen med bra trøkk, etter økten vil karbohydratene du da inntar gå rett i muskelen (glykogenlagrene). Om du ikke overdriver karbohydrat inntaket på morgenen spiser du fortsatt etter biorytme :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...