Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bor for øyeblikket på et hostel i Darwin i Australia, noe som er perfekt er at det tar 2 min å gå til treningssenteret som er døgnåpent! Det som er veldig kjipt er at kjøkkenet er vaaaarmt, ingen air condition så vil helst ikke være der så lenge. Kjøleskapene fungerer dårlig, så jeg vil ikke ha melk, egg går bra.. Dette fører til at jeg spiser følgende: Ganske grovt brød med ost til frokost, pasta, pesto og en boks tunfisk til middag. Også spiser jeg en boks (90g) laks etter trening. Jeg spiser nok for lite.. og får derfor ekstremt lyst på sjokolade litt for ofte. Hvor mye bør jeg spise når jeg trener hard styrke trening 3-4 ganger i uka? Hva bør jeg spise? Vil gjerne ned i vekt, men må ha energi til å gjøre en god innsats på jobb, som servitør, så trenger energi.. Ting jeg også kan få til å funke er yoghurt, salat og kylling.. Hjelp... please?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20994-blakk-backpacker-hvordan-spise-sunt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle matvarene du ramser opp er fine matvarer i et vanlig kosthold, så det er bare å fortsette å spise det, men i store nok mengder. Hvor mye mat du trenger kommer helt an på høyde, vekt, alder, kjønn, aktivitet og målsetning, noe du ikke har fortalt oss nok om til at det er mulig å bidra med noen svar :)

Okey, santsant.. Jeg er 23 år, 1.70 høy og veier rundt 63 kg. Har gått opp ca 5 kg de siste 4 mnd, og ønsker å komme ned på 55 kg, skjønner jo at det ikke kan skje med en gang, men det er litt langsiktig mål. Jeg trener ca 3-4 ganger i uka. Dag 1 - Rygg og Biceps, dag 2 - Bryst og triceps, Dag 3 - Ben og skuldre. Jogger 10-20 min før trening, og trener mage hver gang.

Presser meg selv ganske hard, og noen ganger er jeg helt fullstendig utslitt etter trening, var ikke sånn hjemme.. så tror ikke jeg spiser nok..

Hvis noen kan gi meg et eksempel på hva jeg kan spise og hvor ofte i løpet av en dag, og hva før og etter trening, tror jeg det kan inspirere meg til å komme på bedre veier.. Livet mitt kan vel sammenlignes ganske mye med fattige studenter med dårlig kjøkken? er vel mange med erfaring og gode tips fra det?=p

På forhånd - tusen takk!

Hard styrketrening 3-4 ganger i uka, PÅ BACKPACKER-TUR? o_O

What? How? Why?

Jeg liker trening, men er selv ikke villig til å ofre ørten timer til det når jeg er på reisefot og heller kan gjøre ting jeg IKKE kan gjøre hjemme.

Nå vet jeg ikke hvor hvor mye du kan om næring fra før av, eller hvor seriøs og dedikert kosthold du ønsker deg, men kan prøve å komme med noen tips.

For det første er en god ide å starte med "the golden rule": om at kostholde ditt bør inneholde 40% proteiner 40% karbohydrater og 20% fett. Dette er selvfølgelig ikke noe absolutt, men en retningslinje mange følger.

Hvor mange kalorier du trenger (BMR) vil din være 1450 kcal om dagen, men siden du trener hardt 3-4 ganger i uken vil dette økes til ca. 2300 kcal.

Etter som at du ønsker å gå ned i vekt må du starte med å redusere antall kcal per dag med ca 300 - 500 kcal. Hvis du ønsker å gå fortere ned kan du starte på en diett f. eks. keto.

Her er noe linker du kanskje finner nyttig:

Mat du anbefales å spise:

- Bodybuilding.com - A Beginner's Shopping List: Quality Food For The Best Results!

- http://www.iform.no/pub/art.php?id=2853#.UY0OAbUjDW-

BMR kalkulator: Matvareguiden. BMR kalkulator

Keto: Step By Step Keto Diet Plan! - Bodybuilding.com Forums

Om du ser etter mer konkrete matvarer vil: Egg, cottage cheese, tunfisk, havregryn, makrell i tomat, laks og sardiner være gode alternativ.

Håper noe av dette er til hjelp.

Annonse

Hard styrketrening 3-4 ganger i uka, PÅ BACKPACKER-TUR? o_O

What? How? Why?

Jeg liker trening, men er selv ikke villig til å ofre ørten timer til det når jeg er på reisefot og heller kan gjøre ting jeg IKKE kan gjøre hjemme.

Vel.. Jeg har reist i 4 måneder, har gått opp 5 kg, og jeg skal reise i 7 måneder til.... Vet ikke om det endrer meninga di? Je

g vil ikke komme hjem med +12kg, og prøve å slanke det bort da! ..er det ikke den feilen mange gjør? "skal gjøre det senere"-feilen..?

Nå vet jeg ikke hvor hvor mye du kan om næring fra før av, eller hvor seriøs og dedikert kosthold du ønsker deg, men kan prøve å komme med noen tips.

For det første er en god ide å starte med "the golden rule": om at kostholde ditt bør inneholde 40% proteiner 40% karbohydrater og 20% fett. Dette er selvfølgelig ikke noe absolutt, men en retningslinje mange følger.

Hvor mange kalorier du trenger (MRB) vil din være 1450 kcal om dagen, men siden du trener hardt 3-4 ganger i uken vil dette økes til ca. 2300 kcal.

Etter som at du ønsker å gå ned i vekt må du starte med å redusere antall kcal per dag med ca 300 - 500 kcal. Hvis du ønsker å gå fortere ned kan du starte på en diett f. eks. keto.

Her er noe linker du kanskje finner nyttig:

Mat du anbefales å spise:

- Bodybuilding.com - A Beginner's Shopping List: Quality Food For The Best Results!

- http://www.iform.no/pub/art.php?id=2853#.UY0OAbUjDW-

BMR kalkulator: Matvareguiden. BMR kalkulator

Keto: Step By Step Keto Diet Plan! - Bodybuilding.com Forums

Om du ser etter mer konkrete matvarer vil: Egg, cottage cheese, tunfisk, havregryn, makrell i tomat, laks og sardiner være gode alternativ.

Håper noe av dette er til hjelp.

Tusen takk!!! Veldig bra svar, og det er veldig til hjelp! :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...