Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. For ca. 4 uker sider pådro jeg meg noe jeg tror er betennelse i albuene. Trente tunge dips med ekstra vekter og høvelig grei teknikk, noe som gikk greit. Men etter treningen begynte jeg å kjenne en lettere "murring" eller en svak smerte i albuene. Ubehaget kjennes i eller under albuene trolig ved triceps-feste. Jeg mistenker at en litt for dårlig oppvarming av albueleddene og/eller triceps gjorde at dette skjedde.

Etter dette har jeg mer eller mindre unngått å trene både bryst og triceps av frykt for å gjøre ting verre. De siste to ukene har jeg trent bryst og triceps en gang i uken. Dips med kroppsvekt en gang. Under treningene har jeg ikke kjent noen ting, og det har gått veldig greit. Treningen av disse muskelgruppene har foregått relativt lett (10-12 reps) for å være litt forsiktig. Men etter trening og egentlig ellers når jeg ikke trener kjenner jeg på en lett smerte/ubehag. Men ubehaget forsvinner i flere og større perioder i løpet av dagen, men kommer tilbake. Kjennes som om noe er på gang i albuene. Ryggtrening og generelt alt av "trekkøvelser" har heller ikke vært problematisk. Men i dag etter ryggtrening har "murringen"/ubehaget kommet tilbake.

Ved en smerteskala fra 1-10 ligger den lettere smerten/ubehaget i albuene ligger på cirka 1. Smerten/ubehaget kjennes mer når jeg sitter i ro, enn når jeg er i bevegelse.

Jeg har nettopp investert i albuevarmere/støtte, noe jeg trur kun være hensiktsmessig for å holde albuene "varme" under trening. Disse tenkte jeg å bruke ved bryst og triceps trening. Bør albuevarmerne også brukes under ryggtrening/trekkøvelser også?

Setter stor pris på tips, råd, innspill og erfaringer fra dere på forumet. På forhånd takk.

Fortsetter under...

For min del når dette oppstår (noen ganger i løpet av et år)

Albuevarmere, som du sier selv at du har kjøpt, det funker bra.

Varme/kuldebehandling, feks dette: Power Shower

Samt lette pushdown m/strikk, 100 reps et par ganger i uka, enten i et sett, eller 20x5, 50x5 etc..

Massasje/tøying.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...