Gå til innhold

Tips til hjemmetrening?


MariMeyer

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år gammel, 165 cm og ca 63 kg. Målet er å få ned fettprosenten noe, samtidig som jeg trener styrke og utholdenhet for å komme tilbake i form etter langvarig skade. Grunnet betennelser driver jeg ikke så veldig hard trening, men satser heller på å gradvis bygge opp styrken igjen. Hvis jeg øker for mye får jeg bare vondt, og må trappe ned ekstra igjen... Trener styrke ca 6 dager i uken, og kombinerer overkroppsøkter med rolige løpeturer på 3-4 km eller bakkeintervaller. Har også egen hund og hest som bidrar til litt mer mosjon.

Jeg trener kun hjemme, og skal bygge opp mitt eget treningsrom på lengre sikt. En gang etter jul får jeg hentet ribbevegg, stativ til benkpress og leg extension og kanskje en boksesekk. Nå har jeg manualer og vektstang, og kjøper tyngre vekter etter hvert som beina og armene tåler mer belastning. Har kronisk betennelse fra ankelen til hofta på ene foten, men klarer nå å trene lettere styrketrening og løping smertefritt. Har også hatt noen tilfeller av betennelse som lett blusser opp i skuldrene... Enkelt og greit!

Nå trener jeg annenhver dag med over- og underkropp, med øvelser som skulderpress, arnoldpress, dips med beina i bakken(?), armhevinger, sidehev for skuldrene, plankeøvelser, knebøy, bulgarske utfall, gående utfall, glute bridge, hip thrust, og kjenner teknikken og styrken begynner å komme seg i disse øvelsene.

Jeg vil trene slik at jeg blir mer utholdende, mtp ridning og lange fjellturer.

Har noen av dere tips til flere øvelser, som kan styrke opp lår og rumpe på en knevennlig måte? Kan for øyeblikket ikke øke særlig belastning på beinøvelsene, da det kommer en liten smertefull "låsning" under kneskåla. Derfor blir jeg bare sliten hvis jeg tar veldig mange repetisjoner... Så med flere øvelser og variere mellom, vil jeg kanskje styrke nye muskler, slik at jeg kan øke belastningen etterhvert?? F.eks. klarer jeg 200 kg benpress, men sliter med 30 kg knebøy...

Jeg vil bli sterk og bygge mer muskler, og er innstilt på at det vil ta veldig lang tid!

Dette ble litt komplisert, men håper virkelig noen kan komme med tips til meg!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...