Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mitt tips er å kjøre med vektskive på magen. Du må nesten se an hvor mange repetisjoner du klarer. Jeg klarer for eksempel 3x8 med 5 kg på magen, og 5x5 med 10 kg. Jeg kjører aldri til failure. Før jeg begynte med vekter på magen kjørte jeg 3x8 med bare kroppsvekt. Ellers la jeg også inn chins i programmet mitt (for å bli sterkere i ryggen), samt vanlige pushups som går på armer og kjernemuskulatur. Jeg gikk fra å klare 4 repetisjoner, til 19 repetisjoner på eksamen.

Hvis du kjører lav bom på treningssenteret med vanlig stang, så husk at du ikke trenger å touche stangen for hver gang, for bommen har jo noen cm tykkelse. Det er mye tyngre å kjøre lav bom med vanlig stang, men det er bare bra for du klarer mye mer på bommen :-)

Samme reglene for muskelstyrke gjelder kroppsevktøvelser. Som Jntdrm nevner en kombinasjon av dager med fokus på utvikle rein styrke samt økter som foksuerer på muskelens evne til å utføre flere repetisjoner.

og det er et godt poeng det med stangen, vet at du at du klarer 15 mot stang er du bombesikker på klare det med bom ;)

Lykke til!

Mitt tips er å kjøre med vektskive på magen. Du må nesten se an hvor mange repetisjoner du klarer. Jeg klarer for eksempel 3x8 med 5 kg på magen, og 5x5 med 10 kg. Jeg kjører aldri til failure. Før jeg begynte med vekter på magen kjørte jeg 3x8 med bare kroppsvekt. Ellers la jeg også inn chins i programmet mitt (for å bli sterkere i ryggen), samt vanlige pushups som går på armer og kjernemuskulatur. Jeg gikk fra å klare 4 repetisjoner, til 19 repetisjoner på eksamen.

Hvis du kjører lav bom på treningssenteret med vanlig stang, så husk at du ikke trenger å touche stangen for hver gang, for bommen har jo noen cm tykkelse. Det er mye tyngre å kjøre lav bom med vanlig stang, men det er bare bra for du klarer mye mer på bommen :)

Tusen takk for svar!! Godt du sa det at bommen er tykkere, det har jeg ikke tenkt på. Da er det bare å fortsette treningen og håpe på det beste :))

Samme reglene for muskelstyrke gjelder kroppsevktøvelser. Som Jntdrm nevner en kombinasjon av dager med fokus på utvikle rein styrke samt økter som foksuerer på muskelens evne til å utføre flere repetisjoner.

og det er et godt poeng det med stangen, vet at du at du klarer 15 mot stang er du bombesikker på klare det med bom ;)

Lykke til!

Tusen takk! Skal gjøre mitt beste for å få det til :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...