Gå til innhold

styrkeprogram - tilbakemeldinger?


Nybegynner'n

Anbefalte innlegg

Hei.

Relativt ny i forhold til styrketrening, men tenkte jeg skulle prøve å satse litt nå. Har satt sammen et program som jeg gjerne skulle fått litt tilbakemelding på fra de som er mer erfarne. Jeg lurer på om jeg skulle dele opp programmet i to. Dette er øvelsene jeg foreløpig har valgt å gå for:

- knebøy,

- beinpress,

- markløft,

- benkpress,

- dips,

- pull-ups (frontgrep)

- skuldrene (vet ikke hva øvelsen heter, men den foregår på matte med frivekter, fra samme posisjon som når man gjør "planken" for magen, annenhver gang for hver arm/vekt)

- biceps

- mageøvelser

Er dette en fin kombinasjon av øvelser?

Hvordan bør disse øvelsene splittes for at jeg skal få maksimalt ut av det - at den ene ikke ødelegger for den andre, og for at muskler skal få tid til å restituere på en god måte?

Er det noen del av kroppen jeg ikke får trent hvis jeg tar dette programmet, dvs. burde jeg legge inn noen flere øvelser? Evt. bytte ut en øvelse med noen andre?

Mage tenker jeg å trene begge dagene. Foreløpig tar jeg bare sit-ups. Noen tips til gode mageøvelser?

I forhold til hyppighet tenkte jeg kanskje å ha 3-dagers sykluser, (dag 1, dag 2, fridag).

Tilbakemeldinger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...