Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det dukker jo stadig opp eksempler på hvor mye sukker en får i seg i løpet av et år hvis man f.eks. drikker en halvliter cola daglig, og det er jo ganske tankevekkende av og til!

For en måned siden bestemte jeg meg for å slutte og ta heisen og heller bruke trappa opp til leiligheten som ligger i 3.etg. Det er snakk om 36 trappetrinn opp, så ikke all verdens.

På en normal dag går jeg opp og ned trappa ca. 3 ganger daglig, altså 6 turer. Men regner bare med de 3 gangene jeg går opp.

1 dag: 3 x 36 =108 trappetrinn

1 uke: 7 x 108 = 756 trappetrin

1 mnd: 30 x 108 = 3240 trappetrinn

1 år: 3240 x 12 = 38 880 trappetrinn

Riktig nok bare et omtrentlig regnestykke, men gir jo likevel en pekepinn! :)

(Kan forøvrig nevne at alt som heter heis, rulletrapp osv. er helt kuttet ut med mindre det er eneste mulighet, så er ikke kun her hjemme den regelen gjelder (y) )

Hva gjør dere for å få litt ekstra trim i hverdagen?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20587-et-litt-morsomt-regnestykke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går til og fra skolen. Går uansett hvor jeg skal. Har ikke lappen.. Ikke sykkel heller..-.- dritt lei av gå kjenner jeg.

Før hoppa jeg alltid av bussen to stopper før jeg egentlig skulle av. Samme når jeg skulle gå på bussen. Satt aldri heller, stod selv om jeg var den eneste i bussen. Vet ikke om det hjalp så mye, utfordret balansen min i allefall. :p

Før hoppa jeg alltid av bussen to stopper før jeg egentlig skulle av. Samme når jeg skulle gå på bussen. Satt aldri heller, stod selv om jeg var den eneste i bussen. Vet ikke om det hjalp så mye, utfordret balansen min i allefall. :p

Switch del 6 - YouTube

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...