Gå til innhold

Energi?


Vanskelig

Anbefalte innlegg

Jeg trenger rett og slett mer energi i hverdagen. Jeg var for noen år siden en ivrig bruker av stackerne med efedrin, men de er ulovlige og nå trenger jeg virkelig en erstatning. Maten er ok, og søvnen er det ikke noe å gjøre med. Har ikke mulighet til å gå med kaffekoppen hele dagen, og hver dag i 17-18 tiden er kroppen min ferdig. Er det noen som har tips til produkter i pilleform som gir ekstra energi? (jeg er primært ute etter energi, "slankepiller" som skal slanke har jeg ikke troen på, men noen må jo gi mer futt enn andre)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen tips til piller, og vil tro at det er andre ting du heller bør gjøre en å finne en energipille.

Men jeg ville nok heller ha sett på matinntaket å se om noe kan gjøres der.

Jeg er en duracellkanin av natur så problemer med energien har jeg aldri hatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler ingenting av vitaminer/mineraler, og maten er igrunn helt ok. Vekta går jevnt ned, og jeg har mye mer energi generelt enn jeg hadde for ett halvt år siden, arbeidsdagen er vertfall helt forandret! Det eneste som er noe å si på, er søvnen som ikke har fungert siden juli, men den må bare gå sin gang.

Har ikke prøvd ren rosenrot, men har prøvd en del av det som selges på helsekosten og på Rema, og det er bare penger ut av vinduet, så det skader nokk ikke å prøve. Men, jeg begynner å bli veldig lei av å være sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det har vart så lenge, og du har forsøkt deg frem med kost, ville jeg vurdert en tur til fastlegen. Etter så lang tid bør du få utelukket medisinske årsaker. Men det har du kanskje gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fast innom sykehus månedlig, og har (desverre) fått utelukket det meste siden dette har vart ei stund (2år +-)Nå er jo dagen blitt bedre, men allikevel er jeg helt kaputt når ettermiddagen kommer. Det er ikke det att jeg blir så veldig trøtt og gjespen, men mer att jeg rett og slett er veldig sliten og det er ingen forskjell på formen om jeg sover 6 timer eller om jeg sover 12, og om jeg er på jobb eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du i under- eller overskudd på inntaket? Drikker du nok vann? Er du deprimert? Sover du alltid for lite? Trener du lite?

Har hatt langvarige dårlige perioder selv, men etter at jeg startet fast inntak av jern og omega3 i høye doser har det ikke vært noe problem lenger.

Håper du finner en løsning snart! Er tungt å gå sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underskudd, men ikke mer enn att jeg går ned 0.5-1kg i uka. Får stortsett i meg nokk vann, ikke deprimert, trener det skjelettet klarer, dvs 1-5 ganger i uken+ att jeg har unghest og går endel med den. De dagene jeg kan begynne å pælme kaffe i 14 tiden, er jeg helt i slaget fram til kvelden, men det er skjeldent jeg kan det. Sover "nokk timer", men dårlig pga ptsd som har vært siden juli, men før det sov jeg normalt men var like sliten, så jeg merker ikke det annet enn om morgenen/natten.

Dropper ofte omega3 fordi jeg ikke liker piller (multivit, kalsium, b-vit, og medisiner, 9 piller for dag er vell mye når man brekker seg for hver eneste), men ironisk nokk ber jeg her om en mirakelpille som kan fikse "alt". Spiser dog rød fisk ca 4 ganger i uka, så vill tro jeg får en del der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.oil4life.net , ta en hjemmetest på fettsyrene hvis du synes det er verdt den investeringen. Så får du ihvertfall svar på akkurat det.

1 kg i uka er mye. Du kan jo kanskje øke inntaket en smule, fra gode kilder (som f.eks 200 kcal fra fisjeolje ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...