Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Kort spørsmål. Mine typiske dager så spiser jeg svært lite i løpet av dagen (Egentlig bare nok til å holde sulten borte). Sånn typisk dag får jeg kanskje i meg 1000-1500 kcal iløpet av frokost/lunch og til middag/kvelds gjør jeg opp for det ved å få i meg 2500-3000 kalorier. Er dette veldig ugunstig? Altså at jeg spiser lite på dagen og veldig mye på kvelden? (Målet er vektoppgang)

Jeg er forøvrig mann på 22 år, 193 høy og veier 80KG, trener 3-4 ganger i uken.

Årsaken er at jeg gjerne ikke har tid til å lage meg frokost/lunch så jeg kjøper mat ute og lager heller litt mer kvalitetsmat til middag.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20351-er-mine-spisevaner-veldig-ugunstig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er(såvidt jeg vet,jeg er ikke utdannet innen ernæring), summen av hva du får i deg over tid i forhold til hva du forbruker, som avgjør hvorvidt vekta går opp eller ned. Spiser du mer enn du bruker,går vekta opp. Enten du spiser 5000kcal til frokost og faster resten av dagen,eller spiser 15 små måltider på 333 kcal spredt utover dagen. Er forbruket under , vil du øke i vekt.

Takk for tilbakemeldinger! Ja syntes det fungerer bra, går jevnt opp i vekt og styrke uten at fettprosenten har forandret seg noe nevneverdig :) Kanskje jeg skal prøve å kjøre ren periodisk faste siden jeg ligger så nær det allerede?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...