Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En tanke slo meg plustelig. For 2 år siden drev jeg med hard trening og spiste for lite. Resultatet var at jeg sluttet på treninga og ble syk/overtrenet og var undervektig.

Da konkluderte jeg at grunnen til de manglende resultatene eller mer negative resultatene var grunnet overtrening og det at jeg spiste for lite. Jeg følte meg ikke klar for å begynne å trene igjen med det første, men jeg satt meg inn i kosthold. Jeg planla at jeg skulle spise meg opp i noen kilo for å ha litt å ta av når jeg skulle begynne å trene igjen.

Jeg tok kroppsvekten min i kg og ganget den med 50 og bestemte meg for å ligge på det inntaket i kiloklaorier hver dag med kroppslig aktivitet på tilnærmet 0. Jeg inntok nå 3 ganger så mye næring som jeg gjorde før. Resultatet var at det ikke skjedde absolutt noen endring. Vekting var stabil.

Jeg leste etter grunner for noe slik, jeg konkluderte med hypertyreose, dette fikk jeg derimot avkreftet.

Jeg merket at det ble mer i skåla etter som jo mer jeg spiste og regnet da med at alt ikke ble tatt opp, ikke halvparten engang. Fortsatte med samme spisingen i flere måneder og erkjente slutt at slaget var tapt.

Jeg tenkte jeg skulle begynne å trene igjen bare for å bli litt "senesterk" altså jeg fant et styrkeløft program, altså som er mer rettet mot strykeøkning og ikke hypertrofi(for å bygge muskler uten næring funker ikke tenkte jo jeg, noe som stemmer).

Jeg trente etter programmet og merket at jeg ble sakte men sikkert sterkere og jeg økte ikke i vekt nå heller. Jeg bestemte meg for å prøve å kjøre sikkelig mange reps en uke rundt totalt 50 istedet for 25 per øvelse. Det resulterte faktisk nok i mindre i doskåla tiltross for samme kosthold den uka.

Det resulterte jo i en nesten en ubetydlig liten vektøkning. Men jeg la merke til den heldigvis og fortsatte med det helt til nå. Dette resulterte i en økning på 1kg på en mnd i "tørrvekt".

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så da er hypotesen min at noen enkelte genetisk disponerte folk(Gjerne de som sier de har høy forbrenning og ikke trener i det heletatt og er tynne samt spiser mer enn de fleste feite folk og løper på toalettet eter en middag.) egentlig har et autoregulerende fordøyelse system som ikke tilater at de skal bli feite og stopper opptak av unødvendige næringsstoffer.

Jeg har derimot aldri lest om noe sånt før selvom jeg har leita.

Noen som har noen tanker om dette?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...