Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg begynte med styrketrening for ca 3 uker siden, og liker det godt. Problemet er bare at jeg ikke har økt på vektene enda, fordi jeg ikke føler teknikken er inne enda i knebøy og markløft. Burde jeg vente med å øke vekten til jeg er mer sikker på teknikk, eller er det bare å kjøre på?

Får forresten også store blåmerker på leggene etter markløft siden stanga treffer leggene på vei opp. Hva kan jeg gjøre for å unngå det?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20318-%C3%B8kning-nybegynner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg begynte med styrketrening for ca 3 uker siden, og liker det godt. Problemet er bare at jeg ikke har økt på vektene enda, fordi jeg ikke føler teknikken er inne enda i knebøy og markløft. Burde jeg vente med å øke vekten til jeg er mer sikker på teknikk, eller er det bare å kjøre på?

Får forresten også store blåmerker på leggene etter markløft siden stanga treffer leggene på vei opp. Hva kan jeg gjøre for å unngå det?

God teknikk i baseløft er alfa og omega, og det er mye lettere å lære seg det når stanga er lett belastet.

hva med å slenge ut noen videoer, så andre forumgjengere med bedre teknikkpeil kan komme med feedback?

apropos blåmerker.. hmm, viktig å ha stanga over midtfoten, men det der hørtes litt mye ut.. knebeskyttere og stripete crossfit-knestrømper til vi finner ut hva problemet skyldes?

Tykke strømper var lurt! Får blåmerker utrolig lett, det skal nevnes, men det er ømt også så jeg merker at det er stanga som er problemet... Hm, hvis jeg får med meg noen på trening en dag, kan jeg få til å filme det, men tør ikke det når jeg er alene :whistle:

Det som frustrerer meg litt, er at jeg VET hva som er feil med teknikken min. I knebøy så klarer jeg ikke legge nok vekt på hælen, og knærne går litt innover på vei opp. I markløft så er det problemet med stanga som jeg nevnte, pluss at ryggen slipper litt på vei opp. En ting er å vite problemet, men jeg klarer liksom ikke få det til fordet... Sett et tonn med instruksjonsvideoer, men når jeg står på gymmet glemmer jeg alt o_O

Tykke strømper var lurt! Får blåmerker utrolig lett, det skal nevnes, men det er ømt også så jeg merker at det er stanga som er problemet... Hm, hvis jeg får med meg noen på trening en dag, kan jeg få til å filme det, men tør ikke det når jeg er alene :whistle:

Det som frustrerer meg litt, er at jeg VET hva som er feil med teknikken min. I knebøy så klarer jeg ikke legge nok vekt på hælen, og knærne går litt innover på vei opp. I markløft så er det problemet med stanga som jeg nevnte, pluss at ryggen slipper litt på vei opp. En ting er å vite problemet, men jeg klarer liksom ikke få det til fordet... Sett et tonn med instruksjonsvideoer, men når jeg står på gymmet glemmer jeg alt o_O

For bøyen skyld, hva med å varme opp med gobletbøy/ frontbøy med vektskive holdt foran deg med strake armer? da kommer man mye lengre ned og lengre bak. Repeter til du gjør det i søvne. At knærne ikke er sterke nok; det må nok bare fokuseres på at de skal døttes UT! All da time! google squat stretch, det hjalp meg. Hva med å få en PT/ gymbro til å observere/piske deg til korrekt form?(:

Takk for tips! Tror jeg kjører på med goblet squat i tillegg siden teknikken i knebøy er så dårlig :p Hvor mye ca bør jeg starte med hvis jeg pleier å ta ca 35 kilo i knebøy?

Vet ikke hvorfor jeg ikke klarer å legge vekten på hælen, veldig frustrerende. Når jeg tar det uten vekter er teknikken veldig bra, men med en gang stanga kommer på klarer jeg ikke gjøre det riktig i det hele tatt...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...