Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Under eksempelvis kaloriunderskudd, når er det kroppen begynner å forbrenne fett? Er det slik at fettforbrenningen starter når glykogenlagrene er tomme, og evt. når blir disse tomme, eller pågår det hele tiden? Under kaloriunderskudd, så må jo kroppen nødvendigvis ta en stor del av energibehovet fra andre steder.

Ettersom jeg har gått på kaloriunderskudd noen uker nå, så er det enkelte dager hvor jeg går mer sulten enn andre dager, ofte fordi noen måltider metter mer enn andre. Kroppen tar vel likevel energi fra andre steder, så lenge dagen totalt sett er i kaloriunderskudd?

Takk på forhånd :)

Fortsetter under...

Du både forbrenner og lagrer fett hele tiden, det handler om nettoeffekten

Dette.

Så hvis totalen skal gå i minus, da må forbrenningen overstige lagringen, og det gjøres ved kaloriunderskudd/trening? (Dumt spørsmål, jeg vet, men er ikke så dreven på dette her)

Så hvis totalen skal gå i minus, da må forbrenningen overstige lagringen, og det gjøres ved kaloriunderskudd/trening? (Dumt spørsmål, jeg vet, men er ikke så dreven på dette her)

Jepp!

Les denne hvis du vil lære mer om hvordan dette skjer:

How We Get Fat | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...