Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kommer av ulike årsaker til å trene styrke fem-seks dager på rad nå. Tungt. Skal i utgangspunktet litt ned i fettprosent og ligger på vedlikehold, men bør det økes noe nå som restutisjonstiden blir kortere enn vanlig? Treningsbelastningen er ikke et problem rent fysisk, har relativt høy toleranse, men jah. Eventuelt hvor mye? Ligger på 2500 nå, 55kg/160cm.

Kanskje av relevans at det er en tosplitt + en helkroppsøkt som blir komprimert sammen. Altså ABCABA. If that made any sense.

Fortsetter under...

Mer trening, høyere energiforbruk, mer mat for å vedlikeholde. Og du vil åpenbart trenge mer mat for restitusjon, som du selv sier, og for å kunne øke i styrke/bygge muskler. Ville nok anbefalt deg å øke, ja. Du kan jo starte med 100-200kcal de to første ukene, kjenne på energinivået og eventuelt følge med på vekten om det er ønskelig. Øk/reduser alt ettersom hva resultatene viser :)

Edit: Ser jo nå at du snakker om en kort periode bare. Spis etter energinivået bare. Er du sliten, legg på litt ekstra. Det er som Emil sier ikke snakk om lang tid.

Mer trening, høyere energiforbruk, mer mat for å vedlikeholde. Og du vil åpenbart trenge mer mat for restitusjon, som du selv sier, og for å kunne øke i styrke/bygge muskler. Ville nok anbefalt deg å øke, ja. Du kan jo starte med 100-200kcal de to første ukene, kjenne på energinivået og eventuelt følge med på vekten om det er ønskelig. Øk/reduser alt ettersom hva resultatene viser :)

Takk! Ser den, men nå er det altså bare et engangstilfelle. Oppdaterte førsteposten litt og :) Hoppe rett på 200kcal ekstra disse dagene da?

Takk! Ser den, men nå er det altså bare et engangstilfelle. Oppdaterte førsteposten litt og :) Hoppe rett på 200kcal ekstra disse dagene da?

Så det nå ;) Tenker det er lurt å øke med 200 i alle fall, ja. Skulle du havne i kalorioverskudd, noe jeg tviler sterkt på, ville det ikke gjort en forskjell på så kort tid uansett.

Gjest Jester

Jeg vil si prøv deg fram, og kjenn på sultfølelse vs energinivå etc og så justerer du heller underveis (dynamisk) i stedet for å binde deg helt til en urokkelig plan. Da dagene varierer hva gjelder jobb, skole, privatliv, søvn osv. Så kjenn etter, legg til litt når det trengs og eventuelt kutt litt når du føler alt er ok.

Men igjen, dette er bare min umiddelbare mening uten å vite for mye om planen :)

Annonse

Jeg vil si prøv deg fram, og kjenn på sultfølelse vs energinivå etc og så justerer du heller underveis (dynamisk) i stedet for å binde deg helt til en urokkelig plan. Da dagene varierer hva gjelder jobb, skole, privatliv, søvn osv. Så kjenn etter, legg til litt når det trengs og eventuelt kutt litt når du føler alt er ok.

Men igjen, dette er bare min umiddelbare mening uten å vite for mye om planen :)

det virker ikke som om mange her inne klarer dette. hehe. Deres kropp, dere vet best. :)

Hm, nej, can't let my gainz suffer, så da safer jeg med 300. Synes det er vanskelig å justere etter sultfølelse og energinivå over så kort tid, men vil helst forebygge en potensiell smell på dag sju ;) Hadde det gått over flere uker hadde jeg evaluert underveis :)

Du trenger vel ikke endre på så mye egentlig, personlig hadde jeg lagt opp til litt mere karb enn hva jeg vanligvis hadde spist for å få litt mere energi.. (uten at jeg vet hvordan du har delt opp makroene dine)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...