Gå til innhold

Ned 12 kg i vekt på 3 mnd, er det mulig med bra resultat?


Karolatora

Anbefalte innlegg

Fikk forresten svar fra Robert Eilertsen i vektloggen min (han skriver veldig mye bra synes jeg), han anbefalte 2000 kalorier (kcal regner jeg med) og 2-3 styrkeøkter, pluss en kondisjonsøkt i uka. Treningen virker bra, men kommer jeg til å gå ned noe i vekt med så høyt kcalinntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, på lang sikt vil du det. Det er slik at til større underskudd du har, til mer går du ned i vekt på mindre tid. Men da er det lettere å gå på en smell, og å gå oppigjen kiloene raskt igjen. Holder du det gående i en god stund, sunt kosthold, det kaloriinntaket på 2000 og nok trening så vil du gå ned i vekt. Men jeg tror ikke du tar skade av et litt større underskudd, men Robert Eilertsen tenker nok mye på hvordan du skal beholde musklene og gå ned i fettprosent, jeg har ikke for mye kunnskap om det. Ja, han skriver mye bra ja! :)

Jeg merker at jeg er veldig utålmodig, var nok derfor jeg lå i for mye underskudd til hva jeg taklet i starten. Men jeg vil jo mye heller leve et sunt liv, spise sunt og trene mye over lang tid, slik at jeg går ned i vekt og det holder seg slik :) Så må jobbe med tålmodigheten min :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i 2010 ned 1,2 hver uke fra januar til konkurranse (avatarbildet) i starten av april. til sammen ca 22-23 kg..

jeg har veldikehold på ca 3200kcal og startet med 2400 før jeg gikk gradvis ned til 1800 siste 4 ukene..

resultatet ble jo greit nok, men en blir jo til tider litt tullete i hodet, og det er nesten umulig å ikke gå på en smell etterpå. Er derfor ikke å anbefale å gå ned for fort for en varig vektnedgang.. beste er nok å legge seg på en halvkg i uken så 6 kanskje 8 kg er mere realistisk på 3 mnd. om du legger om kosten, så vil du kanskje miste litt tarminnhold og veske i starten og gå ned litt mer de første ukene.. spørs hvor stor omlegging blir i kosten

forøvrig bør du bruke speilet og evnt målebånd mer en vekten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Helene Drage: Godt gjort! Trener du fremdeles styrke og cardio 3 ganger i uka? Hvordan legger du opp kostholdet?

Akkurat nå trener jeg nesten bare cardio pga en brist i håndleddet, men skal legge opp til mer styrke etter nyttår :)

Nå spiser jeg fire måltider om dagen, for det meste kjøtt og grønnsaker og lite karbohydrater :) Første måltid er som regel kjøtt + salat og grønnsaker, andre er 200 g kyllingfilet, så en boks mager kesam med bær og funlight og 2 speltumper med kokt skinke før trening :) I tillegg tar jeg koffeintabletter, omega 3, Brenn fra TN samt noen grønn te kapsler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...