Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk forresten svar fra Robert Eilertsen i vektloggen min (han skriver veldig mye bra synes jeg), han anbefalte 2000 kalorier (kcal regner jeg med) og 2-3 styrkeøkter, pluss en kondisjonsøkt i uka. Treningen virker bra, men kommer jeg til å gå ned noe i vekt med så høyt kcalinntak?

Fortsetter under...

Ja, på lang sikt vil du det. Det er slik at til større underskudd du har, til mer går du ned i vekt på mindre tid. Men da er det lettere å gå på en smell, og å gå oppigjen kiloene raskt igjen. Holder du det gående i en god stund, sunt kosthold, det kaloriinntaket på 2000 og nok trening så vil du gå ned i vekt. Men jeg tror ikke du tar skade av et litt større underskudd, men Robert Eilertsen tenker nok mye på hvordan du skal beholde musklene og gå ned i fettprosent, jeg har ikke for mye kunnskap om det. Ja, han skriver mye bra ja! :)

Jeg merker at jeg er veldig utålmodig, var nok derfor jeg lå i for mye underskudd til hva jeg taklet i starten. Men jeg vil jo mye heller leve et sunt liv, spise sunt og trene mye over lang tid, slik at jeg går ned i vekt og det holder seg slik :) Så må jobbe med tålmodigheten min :p

Jeg gikk i 2010 ned 1,2 hver uke fra januar til konkurranse (avatarbildet) i starten av april. til sammen ca 22-23 kg..

jeg har veldikehold på ca 3200kcal og startet med 2400 før jeg gikk gradvis ned til 1800 siste 4 ukene..

resultatet ble jo greit nok, men en blir jo til tider litt tullete i hodet, og det er nesten umulig å ikke gå på en smell etterpå. Er derfor ikke å anbefale å gå ned for fort for en varig vektnedgang.. beste er nok å legge seg på en halvkg i uken så 6 kanskje 8 kg er mere realistisk på 3 mnd. om du legger om kosten, så vil du kanskje miste litt tarminnhold og veske i starten og gå ned litt mer de første ukene.. spørs hvor stor omlegging blir i kosten

forøvrig bør du bruke speilet og evnt målebånd mer en vekten..

@Helene Drage: Godt gjort! Trener du fremdeles styrke og cardio 3 ganger i uka? Hvordan legger du opp kostholdet?

Akkurat nå trener jeg nesten bare cardio pga en brist i håndleddet, men skal legge opp til mer styrke etter nyttår :)

Nå spiser jeg fire måltider om dagen, for det meste kjøtt og grønnsaker og lite karbohydrater :) Første måltid er som regel kjøtt + salat og grønnsaker, andre er 200 g kyllingfilet, så en boks mager kesam med bær og funlight og 2 speltumper med kokt skinke før trening :) I tillegg tar jeg koffeintabletter, omega 3, Brenn fra TN samt noen grønn te kapsler :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...