Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trener 6 dager i uken og deler det opp i: Mage en dag. Ben, rumpe og rygg en dag, og armer og bryst en dag.

En venn av meg sa at det var feil å trene slik, jeg burde dele opp flere muskelgrupper og trene forskjellige ting hver dag i uken for best resultat. Er dette sant?

Målet mitt er å gå ned i fett og få LITT mer muskler, men jeg kjenne det er litt ensformig å trene det samme 2 ganger i uken.

Har dere noen ideer om hvordan jeg kan dele det opp? Liker lange treningsøkter:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19944-har-jeg-feil-treningsplan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har trent kickboksing i 6 år, men har lagt det på hylla og begynt på trenings senter, så jeg er relativt ny på dette med styrketrening med vekter osv, det jeg kan har jeg lært meg på egenhånd.. Veier 70 kg og er ca 168 høy. Har mer muskler enn gjennomsnittet og er i ganske god form hvis det sier deg noe? :)

Annonse

Jeg? :p Hehe. Jeg har trent en stund og følte at PHAT var et godt program for meg. Mange syns det er et veldig heftig program, så det er nok ikke å anbefale til nybegynnere. Ellers har jeg vært igjennom en god del fullkroppsprogrammer, der jeg har trent annen hver dag, så blir det 3-4 dager i uken. Før det programmet jeg har nå, har jeg lenge hatt en 2 splitt, der jeg delte opp i dag 1 og 3: bryst, biceps og bein, og dag 2 og 4: skuldre, rygg og triceps, om jeg ikke husker feil :) Da får hver muskel kjørt seg 2 ganger i uka.

Bryst og triceps burde ikke gå på samme dag, siden du bruker mye triceps på for eks benk. Måååå du ha 6 treningsdager da? :p

Hvis du likevel skal ha 6 treningsdager, og du føler at du bare MÅ trene og vil ha variasjon, så går det selvfølgelig an å prøve PHAT. Men det er et heftig program, så vær obs på det. Det er 5 dager i uken, og er en sammensetning av en 2 og 3 splitt.

PHAT – Når muskelvekst er målet - Fitnessbloggen

:)

Annonse

Om du vil trene 6 dager i uken kan du kjøre 3 dager med compound-trening (mark, bøy, benk, militærpress, roing) og 3 dager med iso på abs/biceps/triceps etc. Dame eller ei, SL5x5 er et bra program som du burde gjøre for å beholde mest muskler mens du cutter.

Jeg måå ikke trene 6 dager i uken! Jeg trener 5-6 dager i uken, jeg har en fast hviledag ca midt i uken, også om jeg føler meg veldig sliten så har jeg ingen problem med å ta en til hviledag:) Nå var jeg å trente nettop, prøvde meg på programmet de foreslo i PHAT artikkelen du sende meg. Jeg likte det veldig godt, det var både gøy og samtidig kjente jeg at jeg trente hardt.

Tusen takk for tipset LeanMachine, tror jeg vil trives godt med PHAT :))

Hvis du merker at du klarer programmet, vil jeg si at du har mye gøy fremgang og muskelmoro i vente de neste ukene :D Sånn var det for meg hvertfall. Har kjørt 8 uker PHAT nå, og kommer til å fortsette, bytter bare ut noen av øvelsene i noen lignende i 8 nye uker til tenkte jeg. Får se. Trives hvertfall veldig godt :) Skal følge med deg ;)

Du får lage deg en loggbok, anbefales på deg sterkeste :) Og ha med deg penn og papir, sett opp øvelsene oversiktlig så du kan se progresjon fra uke til uke så det ikke blir noe kluss. Også veldig moro å spare på å gå tilbake å se hvor mye du har økt i styrke etter mnd og år :D

Klart man kan trene bryst og triceps på samme dag. Finnes ikke en grunn i verden for ikke å gjøre det.

3 splitt 2 ganger i uka funker bra for meg.

Eks:

1) Benk, press, tricepøvelse

2) Pull ups, roing, face pulls, bicepsøvelse

3) Bøy, mark, bulgarske utfall, glute bridge

Varier mellom lav og høyere reps annenhver økt.

Betyr ikkje dette at det er ein fordel å ha det på samme dag?

haha, ja :p bare glem det jeg sa om bryst og triceps, skjønner ikke hvilken planet jeg var på da jeg sa det :p My bad. herregud ass, jeg har virkelig lagt hue mitt igjen et eller annet sted i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...