Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har vært 2 år uten trening eller å tenke på kosthold. Jeg har nå begynt igjen, og innleder mitt "nye" liv med en runde PSMF.

Jeg har ikke badevekt, men ett målebånd å forholde meg til.

Idag er jeg ferdig med 4 dagen, og det uten utskjeielser! Min store forskrekkelse kom da jeg tok kontrollmål for å verifisere at jeg er på riktig vei. Tvert imot viste målebåndet 1 cm mer på samtlige refferansepunkter.

Jeg har bare spist:

protein pulver, cottage cheese, mager kesam, eggehviter, kylling fileter, torsk, karbonadedeig, reker, grønnsaker (ikke mais, erter, eller gulerot).

Er det noen som har vært borti dette før? Eller har tips til hvor feilen kan ligge?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19874-opp-i-cm-p%C3%A5-psmf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

litt halveis off-topic; beklager det, men nå le jeg forvirret:

arrest me if I'm wrong; men skal ikke PSMF kjøres uten produkter som cottage cheese, oster, kesam o.l ?! =)

og litt "on-topic"; dersom du er sikker på at du er i kcal underskudd så drit i å måle enda. Vent imer en bare noen få dager. Vekt (og dermed sikkert kroppsmål også?) svinger fra dag til dag. Jeg veide to kilo mer i morgen enn på tirsdag men har neppe lagt på meg to kilo på to dager ;) Økt vekt kan skyldes at kroppen holder på vann - noe den gjerne gjør om stressnivået er høyt. kanskje er det så enkelt?

Har prøvd... kansje det er evnen det er noe gale med :p

Noen tips til hvordan jeg kan følge retningslinjene helt? Sliter med <20g fett & <20g karbo og planlegge måltidene godt nok. Har brukt mange timer på dette, så kan ikke gi meg nå, har aldri vert god på å være feig... :)

Så langt har jeg brukt excel til å ha "oversikt".

har truffet på ca 1500 cal/dage, så har i allefall lagt på underskudd!

Går du over 20g fett / karbs så er det ikke PSMF.

Folk er litt nazi når det gjelder "PSMF diett" og er kjappe ute med å si nei du har ikke hatt den dietten om du får i deg Mager kesam etc, noe jeg personlig vil bare ignorere.

Vil råde deg til å lage en bruker på diett.no og følge matinntaket ditt der, er veldig lett å få i seg for mye av fett eller karbs.

Jeg personlig fikk ikke resultatet før de siste dagene jeg kjørte psmf (gikk 10 dager)

Men det å treffe 1500kcal per dag var en utfordring for meg, kom meg knappe opp i 900 uten å trosse grensa.

Så kan nok hende du har i deg en god del mer fett/karbs enn du tror

Har prøvd... kansje det er evnen det er noe gale med :p

Noen tips til hvordan jeg kan følge retningslinjene helt? Sliter med <20g fett & <20g karbo og planlegge måltidene godt nok. Har brukt mange timer på dette, så kan ikke gi meg nå, har aldri vert god på å være feig... :)

Så langt har jeg brukt excel til å ha "oversikt".

har truffet på ca 1500 cal/dage, så har i allefall lagt på underskudd!

Greit å logge matinntaket på mylog.no eller noe lignende. Logg det gjerne dagen i forveien, så ser du hvordan du kan gjøre ting. Det er vanskelig å spise så mye proteiner uten å få i seg litt mye fett & carbs, men det er jo ikke den helt store krisen, da.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...