Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor lavt på kaloriintak jeg kan legge meg før det blir altfor lite? Har ligget på mellom 1100 og 1400 kalorier nå en stund, da jeg slanker meg, har fortsatt rundt 20 kilo å ta av, men nå beveger vekta seg nesten ikke, så lurer på om jeg kan legge meg på mellom 800 og 1100 om dagen for en periode? (har hørt det er en myte at kroppen går i sparebluss)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19737-n%C3%A5r-blir-det-altfor-lite-kalorier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge siden er det du har veid deg? Altså hvor lenge har det stått i ro?

Selv om du har 1-2uker stått stille så må du bare kjøre på enda, kanskje ta ei ekstra kardioøkt..Heller trener mer enn å kutte ut mat! ;)

Det har stått stille ett par uker nå ja, i tillegg gikk jeg veldig lite ned de siste ukene før jeg stoppet opp, har før det hatt en jevn vektnedgang på mellom 0,5 og 1,5 kg i uka siden januar og har jo fortsatt mye fett rundt omkring å ta av.

Sikker på at du teller alt du får i deg? Småting som ketchup, drikke, stekeolje osv.

Prøv å legg deg litt høyere i kcal i stedet. Alle friske personer går uansett ned på alt under 1500 kcal. Ting tar bare litt tid, dessverre. Da får du mer energi, har mer å gi på treningsøktene og kroppen din kommer nok også til å trives bedre.

Hvordan trener du?

Hvor høy er du, og hva veier du nå?

Dropp vekta, og kjøp deg et målebånd i stedet, så skal du se cm rundt kroppen blir mindre, selv om vekta står rolig. Flere faktorer påvirker vekta, og gir derfor et dårlig grunnlag for nedgang.

"regner med" du logger maten?:)

Kjører du noe kardio?

Åssn type diett? Lavkarbo, høykarbo, etc?

Har du hatt noe spisedag/oppkarbing?

Jeg logger maten ja, har en app på telefonen som jeg bruker. Trener ikke veldig mye, men prøver å få noen økter med styrke innimellom og trener noen programmer som Jillian Michaels har, har noen av hennes dvd-er. Blir trening alt fra 1-4 dager i uka så kan nok bli noe bedre med dette. Prøver å kjøre en lavkaloridiett, altså ligge i kaloriunderskudd så jeg spiser det meste, men holder meg unna alt av søtt (sjokolade, chips, kjeks osv.) holder meg også unna alt av hurtigmat/bensinstasjonsmat, spiser heller ikke mat som inneholder masse sukker, holder meg unna smør osv. Har ingen spisedag nei, holder meg til samme opplegget hele uka gjennom for ikke å sprekker eller ødelegge for resten av uka. Har gått ned totalt 24kg til nå, men vil ned minst 16 kilo til før jeg har nådd målet mitt.

Annonse

Sikker på at du teller alt du får i deg? Småting som ketchup, drikke, stekeolje osv.

Prøv å legg deg litt høyere i kcal i stedet. Alle friske personer går uansett ned på alt under 1500 kcal. Ting tar bare litt tid, dessverre. Da får du mer energi, har mer å gi på treningsøktene og kroppen din kommer nok også til å trives bedre.

Hvordan trener du?

Hvor høy er du, og hva veier du nå?

Dropp vekta, og kjøp deg et målebånd i stedet, så skal du se cm rundt kroppen blir mindre, selv om vekta står rolig. Flere faktorer påvirker vekta, og gir derfor et dårlig grunnlag for nedgang.

Tror jeg teller med det meste ja, drikker ikke kalorier i det hele tatt, isåfall er det skummetmelk og da teller jeg med dette, ketchup teller jeg også med (spiser bare idun sin sukkerfrie) Stekeolje syns jeg derimot er vanskelig å regne ut hvor mange kalorier jeg bruker. Er som jeg har skrevet i innlegget over ikke så flink når det kommer til treningen enda, men prøver å få til noe trening. Jeg er 160 høy og ligger nå på 76-77kg (da jeg begynte veide jeg ca. 100) Har målebånd i tillegg til vekt, men føler jeg går lite ned i cm også, hvor ofte er det vanlig å måle dette? Etter hver uke eller måned?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...