Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det nokon som veit om denne nettsida er sånn passe seriøs? Er den tiltenkt tilhengarar av bulk og rip?

Frå sida:

Nutrition

Restricting calories does not work, your body has safety mechanisms which will work the other way and store fat, an enzyme called lipoprotein lipase is the enemy in trying to lose fat, it slows the metabolism and makes you store fat as a last resort for energy, and on top of that the body then gives up our muscle tissue for energy, you will lose weight but the wrong weight, Muscle is 70% water so on the scales you think you are doing well but it is muscle and water that has gone and considering that muscle burns calories this then further reduces your metabolism, when you come off the diet you will gain back every ounce of the fat you had and some more for “insurance” in case you do this again, so now you can eat less and still get fat.

Målet mitt som så mange andre tynnfeite, er å ligge i eit forholdsvis stort energiunderskot og samtidig få i meg meir enn 1,2 gram/kg protein. Sjølvsagt trene moderat, både fettbrenning og muskler. No har eg funne so mykje motstridande info at eg er nær ved å gje opp.. Nokon tankar?

Losing Fat & Cutting, Without Losing Muscle | Muscle & Strength

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19695-muscleandstrengthcom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet

Hvorfor i all verden skal du ligge i et stort energiunderskudd hvis du er "tynnfeit"? Vet du hva tynnfeit betyr for de fleste?

Alder,høyde og vekt på deg? Hvor mye skal du spise/hva er underskuddet?

Når det er sagt: så vil du ikke lagre fett så lenge du er i underskudd.(hvis vi ser bort fra sykdommer osv) :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19695-muscleandstrengthcom/#findComment-728543
Del på andre sider

Nitram, nei eg er ikkje sikker på om eg har rett def. på tynnfeitomgrepet. Eg tenkte mest på det som ein slank person som har levd usunt og har ein del fett rundt magen. Har du ein definisjon? Mine mål er 185cm 79 kg og fp på mellom 16 og 17. Tenker å ligge rundt 2000 kcal. veit ikkje om det er heilt etter boka, men eg tek sjansen med den begrensa kunnskapen eg har.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19695-muscleandstrengthcom/#findComment-729150
Del på andre sider

Nitram, nei eg er ikkje sikker på om eg har rett def. på tynnfeitomgrepet. Eg tenkte mest på det som ein slank person som har levd usunt og har ein del fett rundt magen. Har du ein definisjon? Mine mål er 185cm 79 kg og fp på mellom 16 og 17. Tenker å ligge rundt 2000 kcal. veit ikkje om det er heilt etter boka, men eg tek sjansen med den begrensa kunnskapen eg har.

Tynnfeit er for de fleste noen med normal fettprosent og lite muskler. Fettprosenten din er helt innafor normalen mens vekta di ser relativt lav ut i forhold til høyden. En sak som funker greit for å finne ca. normalvekt for utrente menn er høyde_i_cm - 100, altså 85kg for deg.

Med andre ord vil jeg på det sterkeste anbefale å spise litt over vedlikehold mens du trener et godt fullkroppsprogram 3-4 dager i uka. Har man fettprosent på 16-17 ser man butch ut med litt muskler under. Er også verdt å tenke på at fettprosent angir andelen fett på kroppen. Går du opp noen kg uten å legge på deg nevneverdig mye fett vil fettprosenten ha blitt lavere selv om du ikke har slanka vekk en eneste kg fett. (y)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19695-muscleandstrengthcom/#findComment-729327
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...